MuTus

47222095_2216503158368767_3562981289667592192_o

ΟΙ ΑΡΩΣΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ

30/11/2018
Εκτός από την αποβλάκωση τη μοναξιά την χειραγώγηση τον απόλυτο έλεγχο και την αστυνόμευση υπάρχουν τουλάχιστον οχτώ σωματικές και διανοητικές επιπτώσεις στον άνθρωπινο οργανισμό από την υπερβολικη χρήση των κινητών.

Νομοφοβία (nomophobia): Είναι ένας σχετικά πρόσφατος όρο και η ετυμολογία έρχεται από το No Mobile Phone Phobia, δηλαδή η φοβία του να μην έχει κάποιος κινητό τηλέφωνο.

Μηνύματα στον ύπνο και αίσθημα κούρασης: Δεν είναι λίγοι οι λάτρεις των smartphones που στέλνουν μηνύματα ενώ κοιμούνται και αυτό συμβαίνει κυρίως τις πρώτες δύο ώρες του ύπνου με τον χρήστη να μην έχει συνείδηση ότι έχει πληκτρολογήσει sms.

Το σύνδρομο της ψεύτικης δόνησης: Είναι μια από τις πιο συνηθισμένες ασθένειες και είναι η αίσθηση ότι το τηλέφωνό σου δονείται ενώ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ορισμένοι άνθρωποι έχουν συνηθίσει στη δόνηση του κινητού που πολλές φορές το μυαλό τους παίζει παιχνίδια
.
Ναυτία του Διαδικτύου: Προέρχεται από τη διαφωνία μεταξύ της κίνησης των ματιών και της κίνησης της τρισδιάστατης εικόνας. Η αδυναμία συγχρονισμού μπορεί να προκαλέσει αίσθημα ναυτίας,

Πιάσιμο από την πληκτρολόγηση: Η ασταμάτητη πληκτρολόγηση μπορεί να δημιουργήσει αίσθημα πόνου και κράμπες στα δάκτυλα, τον καρπό ακόμη και τον βραχίονα.
Η στάση του σώματος: Οταν χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή ή ακόμη και το smartphone μας, καμπουριάζουμε και σκύβουμε το κεφάλι, με αποτέλεσμα να ασκείται επιπλέον πίεση στη σπονδυλική στήλη και να προκαλείται πόνος στον αυχένα, το κεφάλι και τους ώμους.

Προβλήματα όρασης: Τα προβλήματα όρασης, όπως για παράδειγμα η εμφάνιση μυωπίας έχουν αυξηθεί κατά πολυ στους νέους εξαιτίας της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών κι άλλων συσκευών τεχνολογίας όπως τα smartphones.

Ξηροφθαλμία: Οι ώρες μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή ή κινητού που αναβοσβήνει οδηγεί σε εξάτμιση των δακρύων και οδηγεί σε ξηροφθαλμία.

Κι άλλα διάφορα μεταξύ των οποίων κι αυτό που το παλιότερο σχολιό μου περιγράφει.

————————————————————————————————————————————–

46836996_2213676845318065_7427545867076239360_n

ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΓΙΛΕΚΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ

mU tU s
Lettering :Νιοραντίστας

28/11/2018

Ο Λιθουανός Σεργέϊ Γκαζάουσκας σχεδιάζει τακτικά για τον Μόντ απότο 1982.
Στο σημερινό φύλλο τα κίτρινα γιλέκα που αναμένεται να επελάσουν το Σάββατο .
Κίνημα βάσης γνήσιο με ακέριο ταξικό χαρακτήρα.

—————————————————————————————————————————————–

v323

ΟΙ ΘΕΕΣ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΡΟΚ

25/11/2018

Λυγερόκορμες Ισιδες και Ουατζέτ, παχουλές Βένους του Βίλεντετορφ,γυμνοστηθες Κρητικικοπούλες Θεές των όφεων φτερωτές Ασσύριες Νενχουρσούγκ όλες λικνίζονται στους ρυθμούς του You Gotta Believe ενός σίνγκλ των Pointer SIsters που πρωτοκυκλόφόρησε στο Ώκλαντ. το 1976
Η Νίνα Πάλεϊ κάνει μια επίδειξη υψηλής τεχνικής σε ένα τρίλεπτο σχεδόν απόσπασμα από την ταινία της Seder-Masochism, που θα βγεί στις αίθουσες του χρόνου

https://www.facebook.com/dioniso.punk/videos/577418492689887/

—————————————————————————————————————————————–

46492978_2202307699788313_942632265047867392_n

Ο ΜΕΝΤΗΣ ΜΠΟΣΤΑΝΤΖΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ

20/11/2018

Αντιγράφουμε το περιμετρικό κείμενο του πλαισίου

ΦΟΡΕΣΕ ΚΑΤΙ ΠΙΟ ΑΠΛΟ
– ΣΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΜΑΣ ΤΑΣ ΒΙΛΑΣ
– ΜΗΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΦΘΟΝΙΣΜΟΝ
– ΜΕ ΓΟΥΝΑΣ ΚΕ ΑΡΒΙΛΑΣ.
ΒΑΔΙΖΩΝ ΕΝΘΕΝ ΚΕ ΕΔΩ
– ΑΝΟΘΕΝ, ΚΑΤΟ
– ΦΘΗΡΗΣ ΤΑ ΙΠΠΟΔΗΜΑΤΑ
– ΚΕ ΤΡΟΓΗΣ ΚΕ TV ΠΑΤΟ
– ΟΦΕΙΛΗΣ ΜΙΑΝ ΣΥΡΙΚΝΟΣΙΝ –
ΕΣΟΔΩΝ ΚΕ ΕΞΟΔΩΝ
– ΟΣΤΕ ΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΕΣΟΔΟΝ
– ΜΗ ΦΘΗΡΗΣ ΔΙ ‘ ΕΞΟΔΩΝ
– ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΟΘΕΝ ΣΤΟ ΕΞΗΣ
– ΟΣΑΚΙΣ ΡΑΠΤΗΣ ΚΑΤΙ –
ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΟΥ
– ΚΕ Σ’ ΕΤΕΡΟΝ ΠΕΛΑΤΗ
– ΜΗ ΛΕΓΗΣ ΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΑΦΤΟΝ
– ΕΙΣ ΑΛΗΝ ΜΗΝ ΤΟ ΔΟΣΗ
– ΔΙΟΤΗ ΜΗΡΕΟΣ ΚΕ ΑΦΤΟΣ
ΤΡΙΠΛΑ ΘΑ ΣΤΟ ΧΡΕΟΣΗ.

Ο τρομερός Μπόστ ήταν ό μόνος έλληνας σκιτσογράφος που
απεικόνισε τον Παπαδόπουλο .
κατα την διάρκεια της δικτατορίας.
Όταν επανέκαμψε στο περιοδικό » Ταχυδρόμος» το 1973 .

—————————————————————————————————————————————–

v229

ΕΝΑ ΔΩΡΟ
;για τους νέους με κινητικό πρόβλημα

14/11/2018

Το σκυλάκι χωρίς ένα πόδι διδάσκει στο αγόρι που επίσης έχει κομμένο το αριστερό του πόδι να μην εγκαταλείπει ποτέ την προσπάθεια.
την απομόνωση και το σκοτάδι της προσήλωσης στο βίντεο Γκέιμ έρχεται να σπάσει η μητέρα που ανοίγει τα παράθυρα και γεμίζει φώς το δωμάτιο και ζωντανεύει ο χώρος με το ζωντανό δώρο που ειναι στο κουτί
Η τετράλεπτη ιστορία «το Δώρο » είναι σχεδιασμένη από τον Φάμπιο Κοάλα σε σκηνοθεσία του Γιάκομπ Φρέυ για το Ινστιτούτο Ανιμασιόν ,οπτικών εφέ και ψηφιακών παραγωγών της Κινηματογραφικής Ακαδημίας της Βάδης Βυρτεμβέργης .

https://vimeo.com/152985022

—————————————————————————————————————————————–

45846970_2189892544363162_2601094273914896384_o

ΒΙΑ ΣΤΗ ΒΙΑ
της καταδίκης της βίας.

11/11/2018

Χτές τα ζόμπι βγήκαν πάλι στο κουρμπέτι.
Η εγκληματική συμμορία έσκασε μύτη στο σιδηροδρομικό σταθμό στο
Μοναστηράκι.
Να πουλήσει υπαρξιακό ολιγόλεπτο τσαμπουκά.
Τους παραχάιδεψαν τουτες τις μέρες τα τηλεραδιόφωνα και αφού
ξεθύμαναν βρίζοντας κι απειλώντας Αλβανούς έκαναν οπερετική
-εμφάνιση στον υπόγειο γιά λόγους καθαρά θεραπευτικούς .
H non Politica γραμμή ίσων αποστάσεων από την βία δηλαδή
αποστάσεων μόνον από την ριζοσπαστικά επαναστατική βία και που
θρέφει το φασιστικό θράσος – περιγράφεται από τον εξαιρετικό
Γιάννη Αντωνόπουλο που πρόσφατα επαίνεσε και ο ψυχρά
συντηρητικός |»Independent »
Με λίγα λόγια το μήνυμα είν
Όχι εσείς δεν την καταδικάζετε τη βία, «απ όπου κι αν προέρχεται».
Υπάρχετε γιατί εφαρμόζετε βία και μάλιστα απροκάλυπτα.
Οι αυτοκτονίες εξ αιτίας σας είναι βία,
η πλύση εγκεφάλου απ τα κανάλια σας είναι βία,
η καταστολή των συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας και των απεργιών είναι βία,
η ανεργία είναι βία,
η πείνα είναι βία,
οι περικοπές είναι βία,
η εξαθλίωση είναι βία,
η καταπάτηση του συντάγματος είναι βία.
Και είναι φυσική και άμεση βία
. Ο θάνατος, το ξεσπίτωμα, η εξορία των νέων
η ένδεια, τα χημικά και οι πλαστικές σφαίρες
είναι απολύτως φυσική και σωματική βία,
δεν είναι λέξεις και θεωρία.

—————————————————————————————————————————————–

sggd

ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

7/11/2018

H τετράλεπτη πολυβραβευμένη ιστορία «None of that»
αφηγείται την επιβολή μαύρων λωρίδων χρηστότητας
στα γυμνά αγάλματα από το φτερωτό πνεύμα μιας καλόγριας.
Ο άμοιρος φύλακας στέλνεται για θεραπεία μετά από την παρανοική επέμβαση.
Πανέξυπνα Σχεδιασμένη από την τριμελή ομάδα group specific του Ringling College of art στην Σαραζότα της Φλώριδας.
Κι όμως η ιστορία στάθηκε προφητική .
Στην τηλεόραση του Ιράν το 100άρι στο στιβο γυναικών το ύψος η γυμναστική στη δοκό λογοκρίθηκε και οι ίδιες μαυρες λωρίδδες και αστερίσκοι μπήκαν σχεδόν σε όλο το σώμα των αθλητριών…
Καραγκιοζιλίκια της θρησκευτικής καθυστέρησης θαυμάστε τα στο παρτακάτω λίνκ
https://www.youtube.com/watch?v=v8dwvgj7Rfw


CANADA BAFO’S LEGALIZATION

18/10/2018

Ο Καναδάς είναι απο χθες η δεύτερη – μετά την Ουρουγάουη – χώρα του Κόσμου στην οποία
η κατοχή και η χρήση μαριχουάνας
για ψυχαγωγικούς σκοπούς είναι νόμιμη
και το γεγονός πανηγυρίστηκε ενθουσιωδώς
εντός και εκτός χώρας από πολλούς αλληλέγγυους
Χρειάστηκαν 95 χρόνια για να καταργηθεί η απαγόρευση
στην χώρα και η ιστορική απόφαση δεν ήταν δυνατό
να μην σχολιαστεί από τους Καναδούς γελοιογράφους και όχι μόνο.

——————————————————————————————————————————————

44043285_2144143915604692_3642307583278055424_n

BRESIL UBER ALLES !!!

12/10/2018

O κόσμος παρακολουθεί με μια παγωμάρα την πορεία ανέλιξης, ενός
ανθρώπου που έχει βγει και έχει πει μερικές αρκετά τρομακτικές ατάκες.
Έχει για παράδειγμα δηλώσει πως θα προτιμούσε ο γιος να πεθάνει σε
ατύχημα παρά να είναι ομοφυλόφιλος, έχει πει σε γυναίκα πως είναι πολύ
άσχημη ακόμα και για τη βιάσει, έχει εκθειάσει τη δικτατορία
αναγνωρίζοντας ως μόνο λάθος της το ότι βασάνιζε αριστερούς αντί να
τους σκοτώνει και πιστεύει πως έγινε αρκετά άντρας επειδή τον έδερνε
πολύ ο μπαμπάς του όταν ήταν μικρός.
Μία ανάλυση για τις πολιτικές εξελίξεις στη Βραζιλία,
σε μία εικόνα χιλίων λέξεων από τον Πάνο Ζάχαρη.

—————————————————————————————————————————————–

42257210_2116038401748577_3678687592657715200_n

ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ

20/9/2018

Ο σχιζοειδής και παρανοϊκός αυτός όρθιος σκύλος, που κοιμάται πάνω στην κόψη της στέγης του σκυλόσπιτου, που αρνιέται να είναι σκύλος, ήταν το «γκραν σουξέ»
(που θα έλεγε ο Σαββόπουλος) του Σουλτς.
Κάποια στιγμή έκλεψε την παράσταση και άρχισε να αποκαλείται (από τους αδαείς) «χαριτωμένο σκυλάκι» (κάπου το διάβασα αυτό!).
Η δημοτικότητα, η επιτυχία και η εκλαΐκευση πάντα εκφυλίζουν…
Φυσικά, ο Σνούπυ μόνο χαριτωμένο σκυλάκι δεν είναι. Είναι αγχώδης, τεμπέλης, λαίμαργος και νευρωτικός (πάσχει από κλειστοφοβία, γλιστεροφοβία κ.ά.).
Είναι υπέρμετρα φοβιτσιάρης. Η δική του νέμεση είναι η διπλανή γάτα, που ποτέ δεν εμφανίζεται στο στριπ – άλλος ένας από τους αόρατους χαρακτήρες του Σουλτς.
Έχει αρκετή κακία μέσα του (ορισμός του σκύλου από τον Σνούπυ: «γεννιέται για να δαγκώνει τους ανθρώπους στο πόδι και να κοιμάται στον ήλιο»), αλλά και αρκετή σοφία (Σνούπυ:
«Θά ‘θελα να δαγκώσω κάποιον – χρειάζομαι μια ανακούφιση στην εσωτερική μου ένταση…
Βέβαια, αν πράγματι δαγκώσω κάποιον μπορώ να φανταστώ τι θα συμβεί: φωνές και άνθρωποι να με κυνηγούν και να πετάνε πράγματα… δεν νομίζω πως το αντέχω αυτό…
Μάλλον θα πρέπει να μάθω να ζω με την εσωτερική μου ένταση»).
Η τεμπελιά του είναι παροιμιώδης.
Ο Σνούπυ και ο Γούντστοκ κυριαρχούν.
Το παλιό άγχος έχει εξαφανιστεί.
Κι ενώ ακόμη το 1975 ο Σουλτς έγραφε:
«Θέλω να έχω τον Τσάρλι Μπράουν στο κέντρο κάθε ιστορίας των Πήνατς.
Άσχετα με το τι συμβαίνει στους άλλους χαρακτήρες, πάντα κάπως εμπλέκεται στο τέλος και ο Τσάρλι Μπράουν – και συνήθως είναι αυτός που φέρνει την καταστροφή. Όμως, ήδη το 1975, και ο Τσάρλι Μπράουν και οι καταστροφές είχαν πολύ λιγοστέψει.
Ο Σνούπυ υπήρξε η λύτρωση, η κάθαρση
αλλά και το τέλος του κόσμου των Πήνατς.
Η παρουσία του έφερε κάτι που κανένας άλλος από τους ήρωες δεν είχε ως τώρα:
Γοητεία.
Ενώ οι άλλοι χαρακτήρες ενεργούσαν
«δι’ ελέου και φόβου», έφερναν την κάθαρση μέσα από την ενσυναίσθηση και την ταύτιση, ο Σνούπυ πάντα ακτινοβολούσε ζεστασιά
(«η ευτυχία είναι… ένα ζεστό σκυλάκι»).
Άλλωστε, ο αυθορμητισμός του
(τα ξαφνικά φιλιά που δίνει στα κορίτσια) ήταν από τα πρώτα χρόνια το μόνο «θετικό» σημείο στην ιστορία.
Πέρα από αυτό, η πρόσφατη κυριαρχία του Σνούπυ συμβολίζει τη νίκη του ζωγράφου Σουλτς επάνω στο δραματουργό Σουλτς.
Ενώ οι πρώτοι χαρακτήρες ζούσαν περισσότερο από τα λόγια και την υπόθεση, ο Σνούπυ ζει από τη γραμμή του.
Αυτό φαίνεται απόλυτα στη σημερινή χωρίς τίτλο και χωρίς λόγια ιστορία , μόνο γραμμές γεμίζουν τα στρίπ μέ μία απολύτως καφκική σύλληψη…..

—————————————————————————————————————————————-

42044492_2113516702000747_7447583293966385152_o

ΤΟ ΕΝΘΥΜΙΟΝ ΤΩΝ ΓΑΜΩΝ

18/9/2018

Το σκίτσο δημοσιεύθηκε πριν από την τελετή των γάμων της Σοφίας, πρωτότοκης της ελληνικής βασιλικής οικογένειας, με τον Χουάν Κάρλος της Ισπανίας στις 14 Μάη του 1962 με παρουσία πλήθους
χαραμοφάηδων γαλαζοαίματων.Οι γάμοι έγιναν με επιδεικτική πολυτέλεια και με συμμετοχή περίπου 150 εστεμμένων (ή έκπτωτων) απ’ όλο τον κόσμο. Η αντιπολίτευση κατήγγειλε το υψηλό κόστος των γάμων (υπολογίστηκε σε 2,8 εκατ. Δολάρια) και την απαλλαγή από φόρο προίκα της Σοφίας (9 εκατ. Δραχμές), αλλά η κυβέρνηση θεωρούσε τους γάμους πρώτης τάξεως διαφήμιση για τη χώρα.
Στις 15 Μάρτη 1962 η (νόθος) πλειοψηφία της Βουλής εψήφισε -κατ’ απαίτηση της Φρειδερίκης- νόμο περί συστάσεως προικός για την πριγκίπισσα Σοφία.
Παρέστησαν 32 εν ενεργεία βασιλιάδες και πρίγκιπες και 109 εστεμμένοι ή πρίγκιπες έκπτωτοι. (Μεταξύ αυτών ήταν και κάποιος διεκδικητής του μη υπάρχοντος Θρόνου της… Βραζιλίας). Επίσης, 3.000 Ισπανοί αριστοκράτες… Για τη μεταφορά της νύφης και του πατέρα της, που τη συνόδευσε στην εκκλησία, χρησιμοποιήθηκε χρυσή άμαξα συρόμενη από έξι χρυσοντυμένα λευκά άλογα. Για τη διακόσμηση των δυο ναών (ορθόδοξου και καθολικού) χρειάσθηκαν 80.000 τριαντάφυλλα και γαρίφαλα. Για την εκμαίευση πλούσιων δώρων απλώθηκε ένα πυκνό και πιεστικό δίχτυ εντός και εκτός της Ελλάδας. Οργανώσεις, ιδρύματα, τράπεζες, οργανισμοί, σχολεία, ορφανοτροφεία, γηροκομεία, βρεφοκομεία, νοσοκομεία υποχρεώθηκαν να αποστείλουν δώρα. Όλοι επίσης οι προσκληθέντες γαλαζοαίματοι (έκπτωτοι και εν ενεργεία) εφοπλιστές, βιομήχανοι και άλλοι εχάρισαν ένα πραγματικό βουνό από κοσμήματα και πολύτιμους λίθους. Η Αγγλίδα δημοσιογράφος κ. Ρεντ έγραψε ότι “τα δώρα που απεστάλησαν στους νεόνυμφους ήταν τόσο πολλά, ώστε να τους διατηρήσουν βαθύπλουτους σ’ όλη τους τη ζωή”.

Ο Μποστ παρουσιάζει
τον πρωθυπουργό Καραμανλή σαν φωτογράφο
(ντ’ εβημεριαθιόν, κατά ισπανική παραλλαγή της «ευημερίας»!) να φροντίζει για την αναμνηστική φωτογραφία.
Εκτός από τη Μαμά Ελλάδα και τα παιδιά της, ποζάρουν επίσης οι μετανάστες που έφευγαν για Βραζιλία ή παλιννοστούσαν από Αίγυπτο, ενώ οι μπανταρισμένοι είναι υπαινιγμός για τα σοβαρότατα επεισόδια που είχαν γίνει στις 20 Απριλίου, όταν η Αστυνομία χτύπησε το πλήθος που επιχειρούσε να παρευρεθεί σε ομιλία του Γ. Παπανδρέου, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δεκάδες πολίτες, μεταξύ των οποίων και βουλευτές της Ένωσης Κέντρου.

—————————————————————————————————————————————–

V30

i-PHONES
EΠΙΒΟΛΗ καί ΕΞΑΡΤΗΣΗ

18/9/2018

O φοβερός και τρομερός Στήβ Κάτς που δουλεύει τις πεντάλεπτες ιστορίες του τουλάχιστον ένα χρόνο και βάλε πρίν τις δημοσιεύσει ‘επιασε πάλι την κατστροφή του φθσικού περιβάλλοντος σε συνδυασμό με την παγκόσμια δικτατορία της κινητής τηλεφωνίας.
Ο απόλυτος φασισμός της διαφήμησης και της τηλεόρασης της πώλησης εξαρτησιογόνων μηχανών είναι απόλυτα συνδεδεμένος με την άλωση της χλωριδας και της πανίδας για το κέρδος και μόνον.
Ο Κάτς έχει ντύσει με τα σχεδιά του τα βίντεο των τραγουδιών του Moby
» Are You Lost In The World Like Me? » καθως και το
» In This Cold Place»
από το άλμπουμ More Fast Songs About the Apocalypse και τα δύο είναι στο πνεύμα της συνολικής του καλλιτεχνικής παρουσίας κριτικάρουν δηλαδή
τον καταναλωτισμό, την απληστία, τη διαφθορά και τελικά την αυτοκαταστροφή μας…

https://www.youtube.com/watch?v=uG8bNDw6Ftc

—————————————————————————————————————————————–

41814330_2109728445712906_1080667153822121984_n

O TEMPORA ! O MORES !

15/9/2018

Στη σημερινή -αισχρά υποβαθμισμένη απ ΄όλες τις απόψεις ελληνική πραγματικότητα- ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών σύμφωνα με τις διεθνείς έρευνες δεν μπορεί να γράψει και να μιλήσει σωστά ελληνικά αλλά ακόμη και να καταλάβει όλα όσα διαβάζει σ΄ ένα απαιτητικό κείμενο.
Σήμερα δυστυχώς η δεξιότητα γραφής καταναλώνεται στα γκρήκλις των μηνυμάτων μέσω των κινητών και όχι μόνο στους κύκλους της νεολαίας.
Τούτο το κράτος ας δοκιμασει να μάθει τους μαθητές να μπορούν να μιλούν με άνεση μπροστά σε ακροατήριο με λόγο περιεκτικό και ουσιώδη και μετά ας τους διδαξει την ξένη ή νεκρή γλώσσα της επιλογής τους
‘Οποιος βέβαια γνωρίζει γερά τα Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά έχει ένα μοναδικό προνόμιο
να μπορεί να διαβάσει απευθείας από τις αρχαίες πηγές τα σημαντικότερα κείμενα της παγκόσμιας γραμματείας.
Σε αυτή την συνομοταξία των λογιότατων ανήκουν και οι εκλεκτοί ημιμαθείς στυλ Adonis und Koulis που οι ογκανισμοί τους για την προάσπιση των Λατινικών δεν διαφέρουν από την προσπάθεια του γίγαντα Μπαμπά να επαναλάβει την φράση του Κικέρωνα κατά του κυβερνήτη της Σικελίας Γαίου Βέρριου:
– Ω καιροί! ώ ήθη ! ( O tempora o mores ) αναφωνεί χωρίς να προφέρει το » R» κατά την συνήθεια των αφρικανών και των μαύρων των Γαλλικών Αντιλλών ο απελεύθερος πιστός του Κοκινογέννη ενώ ο σοφός Τριπόδαρος τον διορθώνει.
Αυτά από το΄ άλμπουμ » Ο Αστερίξ στην Κορσική» του 1973 που περιέχει αρκετά άλλα εύστοχα λογοπαίγχνια όπως αυτό της εικόνας που στην ελληνικη μετάφραση όμωςέχουν αρκετά λάθη λόγω άγνοιας της αργκό που δεν υπάρχει στα γνωστά λεξικά
Οi εμβόλιμοι χαρακτήρες του Κοκκινογένη και του τσούρμου από το αγγολικό κουρσεμένο μπρίκι » Μαύρο Γεράκι» ανήκει στις φιλοξενούμενες επίσης στις σελίδες του Pilote ιστορίες του Barbe Rouge και του γυιού του Ερίκ των Σαρλιέ -Ουμπινόν και Ζιζέ που έβγαλαν 35 άλμπουμ. συνολικά από το 1959 έως το 1982
Πιστεύω ακράδαντα ότι οι 24 τόμοι του Αστερίξ είναι μια από τις σημαντικότερες προσφορές της Γαλλίας στον παγκόσμιο πολιτισμό μεταπολεμικά. εννοώ σαφώς την κοινή δημιουργία του Ρενέ Γκοσινί και του Αλμπέρ Ουντερζό γιατί η σειρά μετά τον θάνατο του αρχισυντάκτη του Pilote το 1978 «χάνει» από την υψηλού επιπέδου ευστροφία και σάτιρα.

—————————————————————————————————————————————

v27

O ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
από την πανώλη των κινητών

14/9/2018

Ώρες ανίας ,μοναξιάς, αμηχανίας γεμίζουν με αποβλάκωση και ακτινοβολίες.
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πόσες ώρες καταναλώνεις καθημερινά μπροστά στην οθόνη του smartphone σου; Πόσες φορές έχεις προτιμήσει να μιλήσεις στο chat με τους φίλους, τον/την σύντροφο, τους συγγενείς, τους οικείους σου αντί να αναζητήσεις τη φυσική τους παρουσία και συντροφιά;

Πόσο πραγματικά «κοινωνικοί» είμαστε στην εποχή των social media;

Αλλά και πόσο έχουμε επίγνωση ότι κάθε τι που αρθρώνουμε και γτράφουμε παρακολουθείται από τον Μεγάλο αδελφό της καθε χώρας αλλά και συνολικά των πλανηταρχών

Σε αυτά τα ερωτήματα φαίνεται πως επιχειρεί να απαντήσει το μικρο βίντεο με τίτλο «Death of Speach» του εξαιρετικού 32xρονου Ουγγαρέζου Menzkie.

https://vimeo.com/149520078


40019656_2080283435324074_7879697535550357504_o

ΡΕΤΟΥΣΑΡΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

23/8/2018

Τελετή στη μνήμη του Μάο- Τσε- Τούνγκ στην πλατεία Τιέν- Αν- Μεν, στις 28 Σεπτέμβρη 1976. Η φωτογραφία όπως φαίνεται πρώτα στα «Νέα του Πεκίνου» (Pekin Information) στις 20 Σεπτέμβρη 1976. Η ίδια στην Κίνα πέντε εβδομάδες αργότερα. Στο ενδιάμεσο ξεκίνησε η καμπάνια εναντίον της «Συμμορίας των τεσσάρων»: ο Βάνγκ-Χόνγκ-Βεν, η Τσιάν-Τσένγκ (χήρα του Μάο), ο Τσάνγκ-Τσούν-Τσιάο και ο Γιάο-Βεν-Γιουάνγκ έχουν σβηστεί από τις γομολάστιχες της οπτικής της εξουσίας
Εξουσίας υπεροπτικής που δεν προσπαθεί άλλωστε πάντα να κρύψει τις διαστρεβλώσεις.
Μερικές φορές είναι ακριβώς αυτά τα σβησίματα που θέλει να δούμε.
Οι Κινέζοι σβήνουν για να υποδείξουν μια απουσία, σύμφωνα με την εικονογραφική παράδοση του κενού και του γεμάτου, του φωτεινού και του σκοτεινού.
Λέει ο Βαν-Γιου *:
«Για να δοθεί ένα θαυμάσιο αποτέλεσμα, πρέπει να παίζει κανείς με το μελάνι με τέτοιο τρόπο, που εκεί που σταματάει το πινέλο να αναδύεται ένα άλλο πράγμα».
Για παράδειγμα, στη σειρά των φωτογραφιών που δημοσιεύτηκαν λίγες μέρες μετά το θάνατο του Μάο και την αποκάλυψη της συμμορίας των τεσσάρων, δεν προσπαθεί κανείς να κλείσει τις σειρές των επισήμων.
Το κινέζικο πινέλο πνίγει τις τέσσερις σιλουέτες στο φόντο, αφήνει τις θέσεις τους να χάσκουν κενές, δείχνοντας καθαρά το σβήσιμο. Το κενό αναδεικνύεται. Είναι ένας τρόπος να νομιμοποιηθεί η νέα εξουσία, να αναδειχτεί η υπεροψία και η αλήθεια της.
«Δέστε πως τους εξαφανίσαμε!
Δέστε πως είμαστε ικανοί να εξαφανίσουμε και σας!»
κι όμως τα ίδια τα πρόσωπα
δεν είναι παρά λεπτομέρειες
σ’ ένα ευρύτερο θέαμα.
Η παραποίηση επεκτείνεται στα τοπία, στα μνημεία,
στις ιστορικές σκηνές της επανάστασης,
στα μεγάλα έργα όπου συμμετέχουν χιλιάδες εργάτες.
Εκεί όμως είναι ένα άλλο τεράστιο κεφάλαιο.

* Σ.Σ «Τ» : Διοικητής της χώρας του Γουτσένγκ δηλ.των σημερινών ανατολικών παραθαλάσσιων επαρχιών Χουτζού και Τσεγιάνγκ. Δεξιός καγκελάριος του βασιλιά του Βού του Σούν Χάο την περίοδο των τριών Βασιλείων μετά την πτώση της δυναστείας των Χάν

——————————————————————————————————————————————–

ΘΑ ΣΕ ΞΑΝΑΒΡΩ ΣΤΟΥΣ ΜΠΑΞΕΔΕΣ

22/8/2018

Έχει γίνει κι άλλες φορές αντικείμενο επεξεργασίας η συνάντηση του Ταρζάν και της Τσίτας σε προχωρημένη ηλικία.
Αυτές όμως οι πικρές πέντε σελίδες του Λουαζέλ με τη δραπέτευση αμφοτέρων από το Ζωολογικό κήπο και το Ψυχιατρείο αντίστοιχα είναι ότι καλύτερο έχουμε υπ’όψη μας.
Από το προτελευταίο τεύχος του ΜαμούθComix διάδοχου του σκαθαριού και πρωτοπόρου στις ελληνικές εκδόσεις της σύγχρονης BD.
O Ρεζί Λουαζέλ είναι ο σχεδιαστής του 6τομου «Γάλλου» Πήτερ Πάν καθώς και της σειράς » Στο κυνήγι του πουλιού του χρόνου».

———————————————————————————————————————————————

ΕL ETERNAUTA
ο αριστερός κοσμοναύτης του απείρου

22/7/2018

Το El Eternauta είναι ένα από τα επιδραστικότερα κόμικς στην ιστορία της επιστημονικής φαντασίας. Δημιουργήθηκε από το συγγραφέα Héctor Germán Oesterheld και το σχεδιαστή Francisco Solano López.Εκδόθηκε το 1950. Η υπόθεση έχει να κάνει με μία εξωγήινη εισβολή, όμως ξεφεύγει από τα χολιγουντιανά στεγανά και τα b-movies της εποχής. Πιο συγκεκριμένα όλα ξεκινούν με μια χιονόπτωση που σκοπό έχει να αφανίσει το ανθρώπινο είδος. Οι ήρωες όμως δεν συμπεριφέρεται ως άβουλα όντα ηττημένα από τους εξωγήινους αλλά αντεπιτίθενται. Πολεμάνε τους ανθρώπους-ρομπότ (ανθρώπους που βρίσκονται υπό τον πνευματικό έλεγχο των εχθρών), τους ανθρωποειδής εξωγήινους,τα γιγάντια τερατοειδή Γκούρμπο και τα γιγάντια εξωγήινα σκαθάρια. Όλα όμως αυτά τα όντα ελέγχονται από τους πραγματικούς εισβολείς τους los Ellos που δρουν κρυμμένοι και τα ελέγχουν όλα από απόσταση.
Το τέλος δεν είναι και ο ορισμός του happy end και αφήνει αναπάντητα ερωτηματικά.Οι άνθρωποι δε νικάνε ενώ ο κύριος χαρακτήρας της ιστορίας (ο Eternauta) μέσω ενός εξωγήινου σκάφους ξεφεύγει με την οικογένεια του αλλά λόγω μία συσκευής ταξιδιού στο χρόνο που βρίσκεται μέσα στο σκάφος, η σύζυγος και η κόρη του μεταφέρονται η κάθε μια σε άλλη χρονική διάσταση. Το ίδιο και εκείνος που θα συνεχίσει όμως αιώνια να ψάχνει την οικογένεια του. Στο ανοιχτό προς ερμηνείες τέλος της ιστορίας, βρίσκει την οικογένεια του επιστρέφοντας στο παρελθόν αλλά και πάλι πλανιέται το ερώτημα “είναι δυνατόν?”
Είναι βέβαια η υπόθεση του El Eternauta που το κάνει τόσο ξεχωριστό και μπροστά από την εποχή του: οι επιζώντες δεν κατορθώνουν να νικήσουν τους εισβολείς (σε αντίθεση με τα σύγχρονα του αμερικάνικα κόμικς και τις χολυγουντιανές ταινίες επιστημονικής φαντασίας), ενώ οι πραγματικοί εχθροί παραμένουν κρυμμένοι.Οι ήρωες πολεμάνε στην ουσία με άβουλα όντα και όχι με τον πραγματικό εχθρό.Επίσης η ανησυχία και η αβεβαιότητα που τα πάντα αποπνέουν αποτελούν μία συμβολική απεικόνιση της κατάστασης που επικρατεί σε ένα διδακτορικό καθεστώς.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος κεντρικός (ατομικός) ήρωας, γύρω από τον οποίο περιστρέφονται τα πάντα.Βέβαια ο κύριος χαρακτήρας της ιστορίας είναι ο Eternauta αλλά δεν είναι ο ήρωας. Αντίθετα στο έργο αυτό ο ήρωας είναι ο συλλογικός ήρωας, δηλαδή μια ομάδα ανθρώπων. Ειδικά για εκείνη την εποχή (καθώς στις μέρες μας υπάρχουν αρκετά έργα με παρόμοιο σενάριο που βασίζεται στις περιπέτειες και στους αγώνες μίας ομάδας ανθρώπων), αυτή ήταν μία πρωτοποριακή και επαναστατική σεναριακή επιλογή. Έτσι στα τέλη της δεκαετίας του 50, και εξαιτίας του συλλογικού του ήρωα,το El Eternauta υπήρξε ένα πραγματικά επαναστατικό έργο, σε αντιδιαστολή με τα ατομοκεντρικά δημιουργήματα της μαζικής παραγωγής. Πέρα από το απίστευτο σενάριο όμως, η αισθητική σχεδίαση του κόμικ είναι πραγματικά ανεπανάληπτη.
Ο Oesterheld επέστρεψε στο El Eternauta με μια νέα έκδοση και ένα sequel, που δημοσιεύθηκαν το 1969 και το 1975, αντίστοιχα. Αυτό που διαφοροποιεί τις επόμενες δύο εκδόσεις από την πρώτη, είναι ότι είναι πιο πολιτικές, καθώς ο Oesterheld εμπνεύστηκε από τις πολιτικές συνθήκες στη χώρα του όπου η μία μετά την άλλη οι στρατιωτικές δικτατορίες ανέτρεπαν τις εκλεγμένες κυβερνήσεις. Ο ίδιος και οι κόρες του είχαν ενταχθεί στην αριστερή οργάνωση ανταρτών Μοντονέρος.
Οι Μοντονέρος προέκυψαν από την αριστερή πτέρυγα του Περονιστικού κινήματος. Tελικά στο κόμμα του Περόν επικράτησε η δεξιά πτέρυγα του κινήματος. Μάλιστα ο Περόν λίγο πριν πεθάνει αποκήρυξε τους αριστερούς υποστηρικτές του και εκδίωξε τους Μοντενέρος από το κόμμα του. Οι Μοντενέρος όμως δεν αποκήρυξαν τον Περόν…
Η ιστορία της χώρας ήταν μέχρι τότε γεμάτη με σφαγές εργατών (όπως η σφαγή της Παταγονίας) και δικτατορίες. Ο ηρωικός θάνατος του Τσε Γκεβάρα ήταν πρόσφατος (για τον οποίο ο Oesterheld είχε γράψει μάλιστα ένα κόμικ). Η ζωή και το έργο όμως του Γκεβάρα και των ομοϊδεατών του είχε ήδη δυναμιτίσει την ατμόσφαιρα. Όλη η λατινική Αμερική ζούσε στο ρυθμό της επανάστασης και όχι της σάμπας. Τελικά οι Μοντενέρος επιτέθηκαν με λύσσα στο κράτος σκοτώνοντας εκατοντάδες αστυνομικούς και στρατιωτικούς πριν εξοντωθούν σχεδόν ολοκληρωτικά από το κράτος (οι ίδιοι υπολόγιζαν τους νεκρούς-εξαφανισμένους τους σε πέντε χιλιάδες).
Ο Oesterheld εξαφανίστηκε το 1977 μαζί με τις τρεις κόρες του. Δε βρέθηκε ποτέ ούτε αυτός, ούτε οι κόρες του. Υπήρξε συνεπής στρατευμένος καλλιτέχνης που πολέμησε με την πένα του το φασιστικό χουντικό μόρφωμα της Αργεντινής και το πλήρωσε με τη ζωή του. Έγινε ο ίδιος, όπως ο Εternauta, κοσμικός κοσμοναύτης του απείρου και ίσως σε κάποια άλλη χρονική διάσταση βρει την οικογένεια του… Ο Oesterheld υπήρξε πραγματικός καλλιτέχνης που εννοούσε αυτά που έγραφε για ελευθερία και αξιοπρέπεια,που πολέμησε την εξουσία και δε προσκύνησε το χρήμα όπως η πλειοψηφία των καλλιτεχνών που τελικά καταλήγουν ξεφτιλισμένοι κόλακες των πλουσίων.
Το Ετερνάουτα ξεκίνησε στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 1980 στο περιοδικό Σκαθάρι, μια έκδοση που κράτησε μόλις 17 εβδομάδες, σταματώντας τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου. Αργότερα, με την εμφάνιση μιας άλλης απόπειρας, στο 10ο τεύχος του περιοδικού Σκορπιός, την 15 Νοεμβρίου του 1985, άρχισε να τυπώνεται πάλι από την αρχή, ξεπέρασε το σημείο στο οποίο είχε διακοπεί, μόνο όμως στο ελάχιστο, για να σταματήσει ξανά μαζί με το 28ο και τελευταίο τεύχος, την 15 Αυγούστου του 1986.

Υ.Γ. Aν και το προσκύνημα των καλλιτεχνών στο χρήμα είναι διεθνές φαινόμενο, στην Ελλάδα αυτό παραγίνεται. Συγκρίνετε τον Oesterheld με τους έλληνες καλλιτέχνες που τρέχουν δεξιά και αριστερά γλύφοντας πότε τις μνημονιακές δυνάμεις, πότε τον Σύριζα για κανένα ψίχουλο. Θυμηθείτε τις τραγικές bienalle και την ύποπτη σιωπή γύρω από τα κοινωνικά δρώμενα. Και μετά όλοι αναρωτιούνται γιατί στη Ελλάδα δεν παράγεται ποιοτική τέχνη.


37424313_2022803664405385_3046235542149660672_n

ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΜΑΦΑΛΝΤΑ ΤΟΥΣ …

21/7/2018

«Εμφανίστηκαν εικόνες της Μαφάλντα ,με το μπλέ μαντήλι που συμβολίζει την αντίθεση στον Νόμο που επιτρέπει την εθελούσια διακοπή της κύησης.
Δεν εξουσιοδότησα γιά κάτι τέτοιο και ζητώ την άμεση διακοπή του» 
επεσήμανε ο περίφημος Χοακίν Λαβάντο άλλως Κίνο ο 86 χρόνος δημιουργός του τρομερού παιδιου του κόσμου των εικονογραφημένων ιστοριών.
Εξ άλλου η επίσημη ιστοσελίδα της Mafalda Oficial έγραψε ότι «ο Κίνο ήταν πάντα υπέρ των δικαιωμάτων των γυναικών».
Η λύσσα με την οποία ‘επεσαν κατά της αποποινικοποίησης των εκτρώσεων Εκκλησσία και μαυρη αντίδραση μην υπολογίζοντας ουτε τα πνευματικά δικαιώματα της δημοφιλέστερης Πέσβειρας της χώρας δείχνει ότι ακόμη ένα οχυρότου σκοταδισμού πέφτει .
Το κοινοβουλιο της χώρας καταγωγής του Πάπα ψήφισε υπέρ του Νόμου για νόμιμη -υγιεινή- δωρεάν -έκτρωση τις πρώτες 14 εβδομάδες της κύησης.
Τον Σεπτέμβριο ο Νόμος θα περάσει από το πιό συντηρητικο Κονγκρέσσο για να λάβει την οριστικη του έγκριση την στιγμή που γίνονται μισό εκατομμύριο παράνομες εκτρώσεις κάθε χρόνο στην χώρα.


37210344_2015728155112936_4824134402470576128_n

KΡΑΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ

16/7/2018

To σκίτσο του Altan κολλάει περίφημα με τη χρεωκοπία της εξουσίας με τάχατες προοδευτικό προσωπείο .
Της εξουσίας που δεν διαφέρει από καμμια προηγούμενη .
Οϋτε από επόμενη για τον τουλάχιστον επόμενο μισό αιώνα απ ‘ότι φαίνεται.
Ο Φραντσέσκο Τούλλι ο αριστοκρατικής καταγωγής Τρεβιζάνος αρχιτέκτονας κινηματογραφιστής σκηνογράφος του Μπερτολούτσι σκιτσογράφος της Unita
έχει δημιουργήσει καρρέ με κλασσική διαχρονική αξία αλλά και ιστορίες που επαναλαμβάνει την ουσία της κοιννικης του κριτικής ( Άντα,Μακάο,Καμίλο Κρόμο ,ο μικρός ….σπάστης,Φρίτζ μελόνε ,Κολόμπο ,Ζορρό Μπολερό,ΤΡίνο και τον ανώτερο όλων τον εκπληκτικό πολιτικοποιημένο » Μεταλλουργό Τσιπο΄τι» που δεν έχει εκδοθεί ποτέ στα Ελληνικα παρά μόνο κάποια στρίπ έχουνε τσονταριστεί στις σελίδες της Βαβέλ της Νίκης.


ΠΑΦ ΠΟΥΦ

12/7/2018

Ο Γκούφυ σε ένα εξάλεπτο φιλμάκι του 1951 με το όνομα George Geef είκοσι περίπου χρόνια μετά τη γεννησή του από τα πενάκια του Άρθουρ Μάμπιτ παλεύει την εξαρτηση από την νικοτίνη .
Ενώ την έχει αρχίσει σε διάφορους διαχρονικους ρόλους σαν Εξερευνητής ,Ξιφομάχος πιανιστας ,με κορυφαίο εκείνον μπροστα στο εκτελεστικο απόσπασμα που οι βολές του ανάβουν το τσιγάρο και την χρήση από το μπατζάκι του παντελονιού σαν τασάκι
Αποφεύγει επιμελώς την γκρίζα διαφήμηση ντριπλαροντας με πακέτο «Phyllis Morrison» αντί Phillip Morris και ουρανογράφημα «Smoke LUCKYs» αντί Lucky Strike
Ο Αρθουρ Μάμπιτ έδωσε κάποια χαρακτηριστικά του στο alter ego του που ήταν βραδυκίνητος και καμπούριαζε ελαφρώς αλλά με κρυμμένες δυνατότητες που έβγαλαν τον ήρωα από το περιθώριο παρ’όλο που η ανακάλυψη του αυτονόητου παρέμενε για εκείνον ένα εκπληκτικό γεγονός.
Για τον υπογραφοντα πολυ πιο συμπαθης από τον εκπεσόντα Μίκυ