ΑΕΡΟΛΟΓΟΣ

Hubert_Vos_(1855-1935)_-_Hawaiian_Troubadour,_1898

Κριτικές πινελιές στον καμβά της καθημερινότητας, αλλά και αναδρομές, ενίοτε με χιουμοριστικές διαθέσεις και με προβληματισμό.


46273026_2193307410688342_3216070149740167168_n

Οι καρέκλες των θερινών σινεμά 

14/11/2018

Θα τις θυμάστε οι παλιότεροι φαντάζομαι. Αποτέλεσαν ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά αντικείμενα που συνέδεσαν το όνομα τους με τα θερινά σινεμά κάποτε, αφού φιλοξένησαν πολλούς εξ υμών τα βράδια κάτω από έναστρο ουρανό, με το απαραίτητο συμπλήρωμα της μυρωδιάς του γιασεμιού(όπως λέει και το αγαπημένο τραγούδι του Λουκιανού).

—————————————————————————————————————————————–

45561379_2182478931771190_5201115699358990336_o

Σκεπτόμενος δυνατά…

6/11/2018

Από τα συνθήματα που μοιάζει σαν να σκέφτηκε κανείς δυνατά και οι σκέψεις εκείνες να ακούστηκαν παραπέρα. Βγάζει μια επιθυμία πνιγμένη στον αυθορμητισμό. Ξεχωριστό graffiti κι αυτό.

—————————————————————————————————————————————–

45206656_2175186752500408_6290546300156903424_o

Ερωτο-απάντηση στο μάρμαρο

1/11/2018

Εύλογο ερωτηματικό με γερή δόση πικρίας, αλλά και άμεση απάντηση, δίχως περιθώρια παρερμηνείας. Το ζητούμενο βέβαια δεν είναι η αμφισβητούμενη εικόνα ενότητας μεταξύ πολιτών όπως εκφράζεται από το αρχικό μήνυμα του graffiti, αλλά η έμπρακτη συμμετοχή στην διεκδίκηση μιας κοινής λύσης για το συμφέρον όλων.

—————————————————————————————————————————————-

Στρατιωτάκια

26/10/2018

Κάποτε κάναμε πόλεμους για ανύπαρκτη αφορμή, σε ανύποπτο χρόνο, χάναμε, κερδίζαμε, καυγαδίζαμε, κι όλα αυτά στο πεδίο μαχών της γειτονιάς… Άλλοτε σε φυσικό περιβάλλον – στον τροπικό του γιασεμιού και της γαρδένιας – άλλοτε σε πιο …στούντιο εκδοχή, μέσα στα χαρακώματα των δωματίων, με ασπίδες τις ζάρες του χαλιού…

Ήταν μια στιγμή από εκείνες τις μαγικές που χάθηκαν στο πέρασμα του χρόνου, καθώς μεγαλώσαμε και όλα εκείνα τα καμώματα πέρασαν στη μνήμη και από εκεί στη λήθη, ή ίσως και στη σκιά της… Δικές μας στιγμές – δικές μας νίκες – δικές μας ήττες. Τα στρατιωτάκια εκείνα, με το περίσσιο θάρρος και την υπακοή, πολέμησαν ακούραστα και αδιαμαρτύρητα για πολλά χρόνια. Μπαινόβγαιναν στα κουτιά τους και από εκεί στις κρυψώνες…

Έγιναν αντικείμενα ανταλλαγής με τους συμπολεμιστές και τους εχθρούς… Δεκαετίες μετά, όλα όσα συμβόλιζαν για μας, με σημαία το ανέμελο παιγνίδι και το χαμόγελο, έδωσαν τη θέση τους στον ρεαλισμό της ύπαρξης μας, όντας μέλη ενεργά πια μιας αδυσώπητης κοινωνίας «στρατιωτών», με αλλιώτικους φυσικά ρυθμούς και προστάγματα, άλλους κανόνες και είδη «μαχών» σε κάθε επίπεδο. Κανείς μας δεν είχε φανταστεί, όταν γονατιστός αναπαρήγαγε τους ήχους ενός πολυβόλου ή μιας οβίδας, ότι κάποτε θα έρχονταν η στιγμή να ζήσει πιο άμεσα όλο αυτό το θόρυβο, αλλά ακόμη χειρότερα, κανείς μας δεν φαντάστηκε τότε ότι θα περνούσε από τις διαταγές στα άψυχα κομμάτια πλαστικού – στην δική τους θέση…

Οι «μάχες» έμελε να αποκτήσουν άλλες διαστάσεις και καθημερινή επιβίωση να μοιάζει σαν έναν εφιάλτη «εκρηξεων», μέσα στον οποίο τα πάντα πρόθυμα στρατιωτάκια ήταν μια πολύ αχνή εικόνα… Αφορμή για τούτες τις γραμμές, που ισορροπούν μεταξύ νοσταλγίας και αλληγορίας, στάθηκε η εμφάνιση μετά από χρόνια μπροστά στα μάτια μου, μιας σειράς υπέροχων τέτοιων ενθύμιων από τα παιδικά χρόνια και τις αγαπημένες συνήθειες, μέσα από το email ενός φίλου, ο οποίος αποφάσισε να διαθέσει ένα μέρος της συλλογής του εκείνων των …πολεμιστών.

Για όλα αυτά βέβαια μπορείτε να ενημερωθείτε σε άλλα σημεία της σελίδας. Αυτό το κείμενο, δεν είχε σκοπό να διαφημίσει κάποια πώληση, αλλά αντίθετα να θυμίσει πως αλλάζουν τα σκηνικά στις παραστάσεις, με τέτοιο έξυπνο και γρήγορο τρόπο, που ξαφνικά ο «θεατής» γίνεται «ηθοποιός» δίχως να το καταλάβει….

Πάντοτε είχα μια ιδιαίτερη προτίμηση στους Ινδιάνους και ειδικά στα σετ εκείνα που απεικόνιζαν παραστάσεις από την καθημερινότητα τους. Ελεύθερα πνεύματα, αδούλωτες ψυχές, περήφανοι λαοί. Με συνάρπαζε περισσότερο από όλους τους άλλους τύπους χαρακτήρων, που κυκλοφορούσαν τότε στα καταστήματα παιγνιδιών, αλλά συμβιβαζόμουνα με τους κανόνες του παιγνιδιού των φίλων, πολεμώντας με τους στρατιώτες του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Στις δικές μου, προσωπικές αναπαραστάσεις μαχών όμως, επέλεγα τους ινδιάνους…

—————————————————————————————————————————————–

44202293_2148992211786529_3673678127487254528_n

Συνταγές στης πόλης τα στενά…

16/10/2018

Κάποτε σε τούτη την πόλη οι μυρωδιές κυριαρχούσαν στα σοκάκια. Σκέπαζαν την ασχήμια και την μιζέρια, έδιναν άλλους τόνους στην καθημερινότητα, αλαφροΐσκιωτους, θύμιζαν αερικά. Σήμερα οι γεύσεις και οι μυρωδιές γίνονται συνθήματα, με ειρωνικό/χλευαστικό σκοπό προφανώς, χωρίς τη δύναμη να κουκουλώσουν όμως έστω κάτι από το γκρίζο εκεί έξω…

—————————————————————————————————————————————–

43462809_2139602746058809_2311119995012120576_n

Ψευδαίσθηση ελευθερίας

9/10/2018

Χρυσή φυλακή, ή χώρος φτιαγμένος με μεράκι; Οι απόψεις διίστανται σίγουρα, αφού εναπόκειται στην υποκειμενική κρίση του καθενός η όποια απάντηση. Αυτό που όμως βγάζει προς τα έξω η συγκεκριμένη κατασκευή, είναι αγάπη προς τα πλάσματα για οποία φτιάχτηκε, προκειμένου να τους προσφέρει μια ψευδαίσθηση έστω ελευθερίας. Κι αυτό δεν επιδέχεται ερμηνειών. Ανεβαίνοντας την Πόρτα Ρεμούντα.

——————————————————————————————————————————————

43371205_2138199529532464_2805928677374689280_n

Παρατηρητής

8/10/2018

Κρυμμένο μέσα στο πράσινο, το μπαλκόνι παίζει τον ρόλο παρατηρητή. Βλέπει τη βουή της πόλης να περνά, καταγράφοντας καλοκαίρια και χειμώνες… Ένα τέλειο καμουφλάζ, μια επίγεια αίσθηση παραδείσου αψηφά το τσιμέντο…

——————————————————————————————————————————————-

43326577_2136884076330676_6669215287264411648_n

Όμορφα κοντράστ

7/10/2018

Ένας αιώνας χωρίζει τις δύο κατασκευές. Παραθυρόφυλλα του 1920 και σύγχρονη μονάδα κλιματισμού, αποδεχόμενα το ένα την παρουσία του άλλου, συνυπάρχουν ενώνοντας ταυτόχρονα το χθες με το σήμερα. Από τα όμορφα κοντράστ τούτης της πόλης.

——————————————————————————————————————————————

43383198_2135380913147659_5070529619610828800_n

Η ρωγμή του χρόνου

6/10/2018

Η ιδιαίτερη μπαλάντα, σε μουσική Νίκου Ξυδάκη και στίχους Μανώλη Ρασούλη, που αγαπήσαμε από τη φωνή του αξέχαστου Νίκου Παπάζογλου, ζει μέσα σε κάθε «τοίχο», σε κάθε «φθορά» της καθημερινότητας, δηλώνοντας επίκαιρα και μελαγχολικά ρεαλιστική…

ΥΓ

Το απόσπασμα είναι από την εκπομπή της ΕΡΤ «Νέα πρόσωπα», του 1983.

Εδώ στη ρωγμή του χρόνου
Κρύβομαι για να γλιτώσω,
απ’ του Ηρώδη το μαχαίρι
Μισολειωμένος στη Χιροσίμα σου
Κάτι προγόνων ξύδι και χολή
σ’ αυτήν την άδεια πόλη

Εδώ στη ρωγμή του χρόνου
Θάβομαι για να μεστώσω
μες του Διογένη το πιθάρι
Στον όγδοο μήνα της, είναι η ελπίδα μου
Σχεδόν το βρέφος γύρω περπατά
καθώς εσύ κουρνιάζεις

Εδώ στη γιορτή του πόνου
Ντύνομαι να μην κρυώνω
του Ουλιάνωφ το μειδίαμα
Σαντάλια του Χριστού, φορώ στα πόδια μου
Πραίτορες, βράχοι πάνω μου σωρό
μα `γω θα αναστηθώ

https://www.youtube.com/watch?v=B9GIeee42no

——————————————————————————————————————————————

Τετράτροχος χλευασμός

25/9/2018

Λίγο μετά την είσοδο του Μον Ρεπό στα δεξιά, μια καταφανής αδιαφορία προς τις τυποποιημένες, εργοστασιακές προτάσεις. Ένα όχημα που φέρει την υπογραφή και την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη του, ο οποίος με τις αισθητικές του και όχι μόνο παρεμβάσεις, το έκανε μοναδικό! Καιρό είχα να δω τέτοιο τετράτροχο, χειροποίητο χλευασμό. Εκ Αγγλίας ορμώμενος.

——————————————————————————————————————————————-

42436555_2120402987978785_2529703426305032192_n.jpg

Ο σπόρος της ελπίδας

24/9/2018

Τραβηγμένη προ τριών ημερών στην λεωφόρο Αλεξάνδρας, νομίζω ότι αντικατοπτρίζει πλήρως τη δύναμη της φύσης και την ανθρώπινη ανικανότητα, που διαρκώς τολμά να την αψηφά. Ίσως η αντίσταση αυτή να έγκειται στο ότι δεν μερίμνησαν ώστε να καυτηριαστεί ο ακρωτηριασμένος κορμός με ασβέστη, όπως έχουν κάνει οι «αρμόδιοι» σε πλείστες άλλες περιπτώσεις, μαρτυρά όμως την τεράστια έλλειψη σεβασμού και οικολογικής συνείδησης που κοντεύει να μας παρασύρει όλους. Κι αυτό γιατί άμοιρος ευθυνών δεν είναι κανείς, είτε συμμετέχει σε τέτοιες πράξεις, είτε απλά τις αποδέχεται κουνώντας απλά το κεφάλι.

—————————————————————————————————————————————-

41409076_2103419153010502_5066241756190736384_n

Μια φωνή από τα κάτεργα

10/9/2018

Τυπώθηκε στο Βουκουρέστι το 1957 σε 4.000 αντίτυπα. Ήταν μια κραυγή διαμαρτυρίας, ένα κατηγορώ των πολιτικών κρατουμένων στις φυλακές Κερκύρας, που με τη μορφή υπομνήματος το συνέταξαν με σκοπό να φτάσει στην γενική συνέλευση του ΟΗΕ, γνωστοποιώντας έτσι τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης και τους βασανισμούς χιλιάδων έγκλειστων στις φυλακές της χώρας. Στο συλλογικό αυτό κείμενο καταγράφονται οι μέθοδοι θεσμικής και φυσικής βίας που ασκήθηκαν εκείνη την περίοδο στους πολιτικούς κρατούμενους(μέλη του ΚΚΕ), και επιχειρεί να αναδείξει την πάλη για γενική αμνηστία, τα χρόνια που οι αγωνιστές κυνηγιούνταν, φυλακίζονταν, εξορίζονταν κι εκτελούνταν. Το πρωτότυπο διασώζεται στο αρχείο του ΚΚΕ. Το βιβλίο ανατυπώθηκε από τις εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή τον Σεπτέμβριο του 2015.

Περιεχόμενα:
—————————————–
Ώρα καλή συνταξιδιώτες, Φώτη Αγκουλέ
Εισαγωγή
Ποιοι είναι αυτοί που απευθύνονται σε σας
Πώς έγινε και βρεθήκαμε στις φυλακές
Διωγμός
Διχαστικός διωγμός
Τα κακουργιοδικεία
Μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις
Τα δικαστήρια δοσιλόγων
Μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις
Τα έκτακτα στρατοδικεία
Μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις
Ταχτικά στρατοδικεία
Μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις
Η καταδίκη των καταδίκων
Η αόριστος καταδίκη
Ιδού η Ρόδος
Δηλώσεις Μετανοίας
Η μόνη λύση: Γενική αμνηστία
Η απάνθρωπη μεταχείριση των πολιτικών κρατουμένων στην Ελλάδα
Φρικτές συνθήκες διαβιώσεως
Μεταχείριση εξόντωσης – καταναγκαστικά έργα, πιέσεις κάθε είδους
Μακρόνησος – Γιούρα
Τι είναι η Γιούρα;
Μέτρα διαχωρισμού – απομόνωσης – ομηρίας
Συσσίτιο μόνιμης πείνας και χειρότερο απ’ το προπολεμικό
Ανύπαρκτη η σοβαρή ιατρική και υγιεινή περίθαλψη
Οι ελληνικές φυλακές
Έλλειψις κανονισμού
Μερικά χαρακτηριστικά δείγματα της εξοντωτικής πολιτικής του κράτους
Ευεργετικές διατάξεις νόμων δεν εφαρμόζονται υπέρ των πολιτικών κρατουμένων
Δίωξη των οικογενειών μας
Η λύση του δράματος
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Οι ελληνικές κυβερνήσεις παραβιάζουν τις διεθνείς τους υποχρεώσεις
Κατάστασις ανελεύθερων και αντισυνταγματικών νόμων
Πίνακας. (Μερικά περιστατικά βασανισμού και θανατώσεων πολιτικών κρατουμένων σε διάφορες φυλακές)
Πρόσθετα στοιχεία νομικά

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ:
————————————-
ΣΤΑΘΗΣ ΠΑΠΑΚΤΕΝΑΣ
ΝΙΚΑΝΔΡΟΣ ΚΕΠΕΣΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΙΜΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΖΑΧΑΡΑΤΟΣ
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΜΙΧΕΛΑΚΗΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΜΠΑΤΙΕΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΝΑΒΟΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΑΤΖΗΑΓΓΕΛΗΣ

——————————————————————————————————————————————

41399469_2101449883207429_7337506043833876480_n

Εκλογικές αυταπάτες

8/9/2018

Με σαφή πολιτική χροιά η προτροπή που αποτυπώθηκε σε τοίχο της πόλης. Όπως πάντα σχεδόν σε αυτές τις περιπτώσεις έτσι κι εδώ, οι ερμηνείες είναι πολλές, μια για τον κάθε έναν που θα διαβάσει το σύνθημα και, σπανίως προσεγγίζουμε τις αρχικές επιδιώξεις εκείνου που το έγραψε…

——————————————————————————————————————————————

Flash Back

6/9/2018

Χθες αναρτήσαμε δύο φωτογραφίες της πλατείας Βραχλιώτη, οι οποίες στάθηκαν αιτία για να ανοίξουν οι ασκοί των αναμνήσεων. Έτσι σήμερα, επιστρέφουμε με δύο ακόμη παλαιότερες. 1977 και 1982. Η νοσταλγία επιστρέφει…

——————————————————————————————————————————————-

Μέρα και νύχτα
(στην πλατεία Βραχλιώτη)

5/9/2018

Η καθημερινότητα, έτσι όπως περνάει από την πλατεία Βραχλιώτη, σε δύο φωτογραφικές απεικονίσεις. Ας τις κρατήσουμε στο αρχείο κι αυτές. Που ξέρετε; Ίσως στο μέλλον ανατρέξουμε με νοσταλγία, όπως κάνουμε και σήμερα οι άνω των 50…

——————————————————————————————————————————————-

Όμορφο Τίποτα w

Το όμορφο τίποτα

4/9/2018

Σηκώνει κουβέντα, μεγάλη, το συγκεκριμένο γκράφιτι. Όσον αφορά το εύρος της εφαρμογής του, ανάλογα με το οπτικό πεδίο καθενός φυσικά, όπως και την διάθεση του να ανοίξει διάλογο με την απογοήτευση.
Το ζούμε αυτό το «τίποτα»;
Κι αν ναι, γιατί;
Είναι όμορφο;
Στα δικά μας τα μάτια μόνο;
Φέρουμε καμία ευθύνη μήπως;
Ιδέες ρίχνω, για μελλοντικά γκράφιτι…

——————————————————————————————————————————————-

40533986_2092376344114783_4197721544132132864_n

Ποντικονήσι υδατογραφία

1/9/2018

Υπέροχη υδατογραφία του Αμερικανού ζωγράφου James Milford Zornes(1908 – 2008), από το 1950.

——————————————————————————————————————————————

Τριγωνομετρικά σημεία

31/8/2018

Ο τριγωνισμός είναι αντικείμενο της Γεωδαισίας και αποσκοπεί στον επιπεδομετρικό και υψομετρικό προσδιορισμό χαρακτηριστικών σημείων της επιφάνειας της Γης, με μετρήσεις μεγάλης ακρίβειας. Στα σημεία αυτά, που λέγονται «τριγωνομετρικά», θα στηριχθεί η τοπογραφία, για τον προσδιορισμό όλων των σημείων που απαιτούνται για την κατασκευή ενός βασικού χάρτη.

Εφόσον πρόκειται να χαρτογραφηθεί ένα μεγάλο τμήμα της γήινης επιφάνειας, π.χ. μιας χώρας, πρέπει ολόκληρη η περιοχή να καλυφθεί από ένα δίκτυο τέτοιων σημείων, των οποίων η θέση να είναι απόλυτα καθορισμένη. Τα σημεία αυτά παίρνονται ανά τρία και συνθέτουν το «τριγωνομετρικό δίκτυο» μιας περιοχής. Τέτοια σημεία είτε προσδιορίζονται στο έδαφος με ειδική σήμανση, είτε θεωρούνται οι κορυφές χαρακτηριστικών κτισμάτων, όπως κωδωνοστάσιων, φάρων, κ.ά.

Αυτά λοιπόν, τα διάσπαρτα και στο νησί πέτρινα κολωνάκια, αποκαλούνται τριγωνομετρική σημεία. Αυτό που παραθέτω ως παράδειγμα σήμερα, βρίσκεται δίπλα σχεδόν στην καφετέρια Άλσος, στην Γαρίτσα. Όπως μπορείτε να δείτε, έχει τον Λατινικό αριθμό I(ένα – 1) και σίγουρα πρόκειται για προγενέστερη κατασκευή(πιθανόν της δεκαετίας του ’60). Μελλοντικά θα σας παρουσιάσω κι άλλα, από διαφορετικά σημεία της πόλης.

——————————————————————————————————————————————–

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Το ναυάγιο του HMS Relugus

29/8/2018

Ο βυθός των Ερμόνων φιλοξενεί μια πτυχή των όσων ακολούθησαν τη λήξη του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, προσφέροντας λήθη. Ένας υγρός τάφος, για το ναρκαλιευτικό HMS Regulus, που βυθίστηκε κατά την διάρκεια των εκκαθαριστικών, συμμαχικών επιχειρήσεων, που διεξάχθηκαν στο στενό μεταξύ των Παξών και των Αντίπαξων(με ακτίνα δράσης μέχρι και το λιμάνι της Κέρκυρας), από τον 8ο στόλο, το 1945.
Το ναρκαλιευτικό ανοιχτής θαλάσσης Regulus, είχε ναυπηγηθεί στο Τορόντο του Καναδά και πήρε την ονομασία του τιμητικά, λόγω της απώλειας του ομώνυμου υποβρυχίου, που βυθίστηκε από νάρκη στην Αδριατική το 1940. Το σύνθημα του πλοίου ήταν το “in primus pro patria”(«πρώτα απ’ όλα η πατρίδα»). Μετά την ναυπήγηση του, εντάχθηκε στον 8ο στόλο ναρκαλιευτικών ως σκάφος διοίκησης.
Στις 22 Ιανουαρίου του 1945 και ενώ μετρούσε ήδη αρκετές επιτυχημένες αποστολές εκκαθάρισης ναρκών, απέπλευσε από το λιμάνι της Κέρκυρας με προορισμό μια ήδη εκκαθαρισμένη περιοχή. Η κακοκαιρία όμως που επικράτησε τις προηγούμενες ημέρες στην περιοχή, ευθύνεται για την μετακίνηση των πλωτήρων(υποδείκνυαν την θέση των ναρκών), με αποτέλεσμα το πλοίο να χτυπήσει με την προπέλα του σε μια νάρκη. Ο πλοίαρχος έδωσε εντολή εγκατάλειψης και, το πλήρωμα περισυλλέγη από από τα πλοία που έπλεαν δίπλα του.
Πηγή: https://hellenicmarines.files.wordpress.com/…/12/8-regulus.…
Οι φωτογραφίες είναι της Ελένης Τσοπουροπούλου από το 2012, μέλους του wreckdiving.gr, το οποίο έκανε και το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας που αφορά στο βυθισμένο ναρκαλιευτικό.
Η φωτογραφία του πλοίου(και κατά την στιγμή της βύθισης του), είναι από το Naval-History.Net.
Το ναυάγιο βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λιαπάδων και Ερμόνων και είναι επισκέψιμο για τους φίλους της υποβρύχιας κατάδυσης.

—————————————————————————————————————————————–

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

KΕΡΚΥΡΑ 1961

28/8/2018

Ψάχνοντας στο αρχείο μου προ λίγων ημερών για στοιχεία σχετικά με κοινωνικοπολιτικές αναταράξεις της δεκαετία του ’50 σε παγκόσμιο επίπεδο, έπεσα όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, σε κάτι εντελώς διαφορετικό και συνάμα, άκρως ενδιαφέρον.
Είναι αυτό το ρεπορτάζ/οδοιπορικό στην Κέρκυρα του 1961, το οποίο είναι ανυπόγραφο.
Στις τέσσερεις πιο κάτω σελίδες τις οποίες παραθέτω, ποζάρει μια Κέρκυρα εντελώς ανυποψίαστη για το τουριστικό της μέλλον, με γραφικότητα και αφέλεια.
Μια Κέρκυρα που κάποιοι εξ υμών νοσταλγούν για αυτά της ακριβώς τα χαρακτηριστικά,
θεωρώντας ότι η αλλοίωση
όλων όσων ακολούθησαν ήταν τέτοια,
που απομάκρυνε εκείνη την μαγεία της απλότητας, επηρεάζοντας αρνητικά τις ζωές των επόμενων γενεών.
Τα συμπεράσματα ανήκουν σε εσάς.

——————————————————————————————————————————————

Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΡΧΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΒΑΝΤΑ
Πάνε 67 χρόνια..

28/8/2018

Ήταν Παρασκευή 17 Αυγούστου 1951, όταν ο δεκαοκτάχρονος τότε, Γιώργος Αθανάσαινας, από το Γαστούρι, μαθητής της στρατιωτικής Ιατρικής σχολής, πηγαίνει με τη δεκαεξάχρονη φίλη του Βάντα Πιέρρη(κόρη του διευθυντή του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας Κέρκυρας), για μπάνιο στο Μον Ρεπό. Ενώ κολυμπούν σε βάθος 6-7 μέτρων, δέχονται επίθεση από καρχαρία, ο οποίος καταβτοχθίζει με δυό κινήσεις ι την Βάντα και τραυματίζει τον Γιώργο.
«Θαλάσσιον κήτος κατεσπάραξε λουόμενον εις την Κέρκυραν», θα γράψουν οι εφημερίδες της εποχής. Την ίδια περίοδο υπήρξαν μαρτυρίας για «επισκέψεις» του ίδιου κήτους και στη Λευκάδα, όπου οι αναφορές έκαναν λόγο για καρχαρία… 15 μέτρων. Αν και δεν ήταν η πρώτη δολοφονική επίθεση λευκού καρχαρία στο νησί, είναι εκείνη που έμεινε χαραγμένη στη μνήμη των κατοίκων του νησιού, κι ας πέρασαν 67 ολόκληρα χρόνια από τότε. Απομεινάρια από τα προστατευτικά σύρματα που έκτοτε τοποθετήθηκαν περιμετρικά του Μον Ρεπό, εξακολουθούν να θυμίζουν το τραγικό εκείνο συμβάν.

ΥΓ
Από μαρτυρίες που αντλήθηκαν προσφάτως, μαθαίνουμε ότι οι δύο νέοι πήγαν εκείνη την μοιραία ημέρα με βάρκα για να κολυμπήσουν στα βαθιά, προκειμένου να αποφύγουν τα αδιάκριτα βλέμματα.
Ο Γιώργος Αθανάσαινας γλύτωσε με ένα μεγάλο τραύμα στο στήθος,από την ουρά του κήτους που τον χάραξε με τρομερή δύναμη ενώ έβλεπε την αρραβωνιαστικιά του να κατασπαράζεται από τον καρχαρία και τα πόδια της να κινούνται έξω από τα σαγόνια του.
Έφυγε από την Κέρκυρα για να υπηρετήσει στο πολεμικό ναυτικό ως γιατρός και επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια(απεβίωσε πρόσφατα) Η νεαρή μαθήτρια πίεσε την μητέρα της να την αφήσει να πάει για μπάνιο, χρησιμοποιώντας ως πρόφαση το κόκκινο μαγιό που είχε μόλις αγοράσει πριν δύο ημέρες.
Το κόκκινο μαγιώ που στάθηκε ίσως η μοιραία πρόκληση.
Η οικογένεια της έφυγε από το νησί αργότερα και λέγεται ότι δεν ξαναγεύτηκε ψάρι.
Η φωτογραφία της όμορφης νέας κοσμούσε το χώλλ του θηλέων κι αργότερα του 3ου Λύκειου για χρόνια μαζί με κεινο μιας άλλης αδικοχαμένης μαθήτριας.

——————————————————————————————————————————————

 

 

6o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Γαρίτσα

27/8/2018

Δεν έζησα στη Γαρίτσα
για να γνωρίσω τις αίθουσες και τους δασκάλους του, όμως στα χρόνια της εφηβείας μου
έπαιξα μπάσκετ στο προαύλιο
και έδωσα ραντεβουδάκια απ’ έξω,
πέρασα από μπρος του δεκάδες φορές
γυρίζοντας με τα πόδια από τα θερινά σινεμά,
έχοντας χάσει το τελευταίο δρομολόγιο του λεωφορείου για το Κανόνι.
Πάντα μου έβγαζε μια εικόνα μεγαλοπρέπειας ως κτίριο. Με τους δύο φοίνικες στην αυλή και την αρχιτεκτονική του γραμμή, έφερνε στο νου εικόνα αποικιακών εγκαταστάσεων Βρετανικής προέλευσης, κάπου στην Καραϊβική.
Τουλάχιστον στην δική μου φαντασία.
Το 6ο Δημοτικό, το παλαιό όπως το αποκαλούμε πλέον, βρίσκεται στην οδό Μητροπολίτου Αθανασίου 15, στη Γαρίτσα και κτίστηκε μεταξύ 1900 – 1903.
Αρχικά ήταν το αρχοντικό της οικογένειας Κόλλα.
Την περίοδο μεταξύ 1940 – 1943 στεγαζόταν εκεί το Αλβανικό προξενείο.
Από το 1946 ως το 1992 λειτούργησε ως δημοτικό σχολείο και μεταξύ 1993 και 1995 ως Γυμνάσιο.
Σήμερα, είναι ακόμη ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο,
άλλη μια περίπτωση περιφρόνησης του παρελθόντος, αδιαφορίας και έλλειψης σεβασμού προς την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου.
Οι σκαλωσιές σκούριασαν από την πολυκαιρία, η πέτρινη σάρκα ξεφλουδίζει μέσα στο σφιχταγκάλιασμα των αναρριχώμενων φυτών, μόνο οι φοίνικες μένουν όρθιοι, σε πείσμα και του ίδιου του χρόνου, διατηρώντας κάτι από εκείνη την αρχοντιά, από την οποία μας χωρίζει ένας και πλέον αιώνα ύπαρξης…

—————————————————————————————————————————————–

40062102_2084978911521193_6837440360155709440_n

Η μακέτα των τσιγάρων Μηνιάτη

26/8/2018

Η μακέτα των τσιγάρων Μηνιάτη, προσθήκη στο σχετικό θέμα των Κερκυραϊκών καπνοβιομηχανιών, στις οποίες είχα αναφερθεί προ λίγων ημερών.

——————————————————————————————————————————————-

ΒΙΛΛΑ ΚΑΛΑΒΡΕΝΤΣΟΥ

25/8/2018

Χτισμένη το 1900, άντεξε έναν αιώνα χειμώνες, θύελλες και καταιγίδες, για να νικηθεί από την αδιαφορία…
Κρίμα πραγματικά, γιατί πρόκειται για ένα από τα ιστορικά κτίρια του νησιού, μιας και αποτέλεσε έδρα του Γάλλου στρατηγού Ζάν Ντέ Μοντεζίρ επικεφαλής των Γαλλικών στρατευμάτων κατοχής στον ΑΠΠ,
Σπάνιο δείγμα πιστού στο Βικτοριανο στύλ σε πανελλήνιο επίπεδο θα μπορούσε να επισκευαστεί, προσφέροντας πρόσβαση στις μνήμες αυτού του τόπου σε κάθε επισκέπτη, ντόπιο, ή τουρίστα.
Κατασκευάστηκε από τον Κωνσταντίνο Καλαβρέντσο που προερχόταν από την Ιταλία.
Ο γυιός του Γεώργιος διέμεινε εκεί από το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου έως τον θανατό του το 1965.
Το οίκημα ερειπώνεται εδώ και δεκαετίες ένα από τα ελάχιστα δείγματα βικτωριανής αρχιτεκτονικής στη Κέρκυρα και στην Ελλάδα .
Εκτός από το εσωτερικό φρεάτιο για μεταφορά προμηθείων και φαγητού από την ισόγεια κουζίνα στους ορόφους πρωτοφανούς για τα ελληνικα δεδομένα πολυτέλειας μοναδικό δείγμα γλυπτικής η αψίδα της εσωτερικής εισοδου με τα ανοικτά χέρια(Φ2)

Όσοι δέν έχετε ολοκληρωμένη εικόνα τη βίλλας Καλαβρέντζου την αναρτούμε σήμερα σε όλο της το μεγαλείο χωρίς βλάστηση ,μάντρες και αυτοκίνητα .
Χτισμένη στη διασταύρωση του Κανονιού επιτάχθηκε από το Γαλλικό στρατό Κατοχής ως κατοικία του διοικητή του Εκστρατευτικού Σώματος της «Αλβανικής» Μεραρχίας στρατηγού του μηχανικού Ζάν Φρεντερίκ Λυσιέν Πιαρρόν Ντέ Μοντεζίρ το Φλεβάρη του 1916
Σήμερα είναι στην ιδιοκτήσία κάποιου τύπου από τα Διαπόντια που είναι στην Αμερική και είναι σε κατάσταση κατάρευσης.
Στη πλάτη του κτιρίου προβλέπεται από το Σχέδιο Πόλης να περάσει ένας δρόμος που θα συνδέει τους δύο μονόδρομους. καταργώντας μεγάλο μέρος του πίσω Κήπου με οπωροφόρα
Βλέπουμε στις αναρτημένες φωτό ,το γραφείο, την αλλέα και το σκυλάκι του .
Στη τελευταία φαίνεται ο Ιταλός στρατηγός Πρόσπερο Μάρρο να τον αναμένει στο Λιμάνι να αφιχθεί από το Δυράχιο με ένα Σέρβο σ/χη.
Ο ντέ Μοντεζίρ που ήταν καθηγητής Οχυρώσεων στην Γαλλικη Σχολή Ευτελπίδων του Σαίν Σύρ αφού τελείωσε το άχαρο έργο της αναδιοργάνωσης και αναδίπωσης των υπολείματων των ηττημένων Σέρβων στο τόπο μας ζήτησε και μετατέθηκε στο μέτωπο της Φλάνδρας.
Κρατώντας τη δεξιά πτέρυγα του 32ου Σώματος στρατού εισέδυσε στην κατεχόμενη Αλσατία και πέρασε στο Ρήνο.
Το 1917 μετά την Ανακωχή αποσπάστηκε στη Πολωνία όπου αναδιοργάνωσε 9 μεραρχίες του ηττημένου στρατού της υπό τον στρατηγό Μάλερ που ετοιμαζόταν να χτυπηθεί με του Σοβιετικούς.
Αποστρατεύτηκε το 1919.
Στη Κέρκυρα στρατοπέδευσαν 134000 Σερβοι στρατιώτες και 35000 υποζύγια υπολογίστηκε ότι 2 χιλιάδες κυβικά νερού κατέληγαν άχρηστα στη θάλασσα και μαζευτηκε όλο το απόθεμα από σιτέρνες και πηγές έτσι που εξασφαλίστηκε καθημερινη επάρκεια, το παλάτι της Σίσυ στο Αχίλειο έγινε νοσοκομείο ,στήθηκαν βιολογικα εργαστήρια ανοίτηκε αεροδρόμιο στις Αλυκές και αποθήκη φύλαξης των Ζέπελλιν δίπλα από το νεκροταφείο που έκαναν τη περιπολία μέχρι τη θεσσαλονίκη καθημερινά
Με δυό μήνες διακοπές στη δασταύρωση του Κανονιού και κατάφερε τόσα πράγματα.,,, οπότε το κλίμα σηκώνει .άσε πού’χει και τα πιό όμορφα κορίτσια απ’όλα τα Μέτωπα…
Κάπως έτσι μπορεί να σκέφτηκαν οι κατοπινοί συμπατριώτες του και να ίδρυσαν το Κλάμπ Μεντιτερανέ.το 54 ανοίγοντας τις πόρτες της τουριστικής επέλασης στο νησί μας. .
Φυσικά δεν ειναι μόνον η βίλα Καλαβρέντζου που έχει αφεθεί στην καταστροφική της μοίρα, έρμαιο στις διαθέσεις του χρόνου.

Το έχω γράψει κι άλλες φορές: όποιος δεν σέβεται το παρελθόν του – δεν έχει μέλλον.

——————————————————————————————————————————————-

Έρχονται οι τζίντζολες

25/8/2018

Οι τζίντζολες ωριμάζουν ταχέως, σημάδι ότι ο Σεπτέμβρης δεν είναι μακριά. Το βιολογικό ρολόι της φύσης δε χάνει δευτερόλεπτο, όσο κι αν αυτό στεναχωρεί πολλούς, αφού το αγαπημένο φρούτο φέρνει μαζί του και το φθινόπωρο. Ουδέν κακό αμιγές καλού και τανάπαλιν.

—————————————————————————————————————————————-

Το μοναστήρι της Βλαχέρενας στους τουριστικούς οδηγούς

23/8/2018

Τρείς ακόμη δημιουργίες επικεντρωμένες στο μοναστήρι της Βλαχέρενας, από παλαιότερης κυκλοφορίας τουριστικούς οδηγούς. Η ασπρόμαυρη μακέτα είναι από μπροσούρα του ΕΟΤ της δεκαετίας του ’70, ενώ οι άλλες δύο από Γερμανικό και την Γαλλικό τουριστικό γραφείο(δεκαετία ’80 αμφότερες).

——————————————————————————————————————————————

39969551_2081720868513664_9017322634391584768_n

Το Ποντικονήσι στην μακέτα των δρομολογίων της Ολυμπιακής

24/8/2018

Στην μακέτα του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων της Ολυμπιακής Αεροπορίας για το 1976, φιγουράρει προσγείωση στο αεροδρόμιο με φόντο το Ποντικονήσι. Μπορείτε να κατεβάσετε ελεύθερα όλα τα προγράμματα δρομολογίων της Ολυμπιακής από το 1957 ως το 2007, τα περισσότερα εκ των οποίων αποτελούν τμήματα της προσωπικής συλλογής του κ. Αθανάσιου Γκλάβα, ακολουθώντας τον πιο κάτω σύνδεσμο.
http://www.timetableimages.com/ttimages/oa.htm

——————————————————————————————————————————————

 

Κερκυραικά τσιγάρα

22/8/2018

Τα «Νίκη» και «Σπίνουλα», ήταν δύο από τα πλέον δημοφιλή τσιγάρα στην Κέρκυρα της περιόδου 1925 – 1950, μαζί με τα «Μηνιάτη».

Στην ουσία έφεραν το επώνυμο των ντόπιων βιομηχάνων που επένδυσαν στην ιδέα(το «Νίκη» ήταν του Νικηφόρου).

Στον χώρο δραστηριοποιήθηκαν και οι Προβατάς, Μποζίκης, Ζερβόπουλος.

Περισσότερα στοιχεία μπορείτε να αντλήσετε στο βιβλίο των Θ. Κυπριώτη- Χ. Μωραΐτη: «Η ιστορία του καπνού, του τσιγάρου και το καπνεργοστάσιο της Κέρκυρας».

——————————————————————————————————————————————

39868971_2078211942197890_1483097124076781568_n

Ο Γιώργος Βακιρτζής και η μακέτα της Κέρκυρας για τον ΕΟΤ

22/8/2018

Θαυμάσια δημιουργία του Έλληνα ζωγράφου Γιώργου Βακιρτζή(με την χαρακτηριστική γραμμή και τον ιδιαίτερο παστέλ χρωματισμό), για λογαριασμό του ΕΟΤ από το 1955. Για τρείς τουλάχιστον δεκαετίες, οι μακέτες εκείνες ήταν αριστουργήματα αισθητικής, με την υπογραφή καταξιωμένων εικαστικών, όπως οι Πολυχρονιάδης, Βιτσώρης, Παπαγεωργίου, Μόραλης, Τέτσης, Μυταράς, Φασιανός, Τσόκλης, Takis, Βασιλείου, Βακιρτζής, Βυζαντίου, Ορφανού, Βήττου, Περράκη, Κωστόπουλος, Λιάσκας και πολλοί ακόμη. Θα βρείτε όλες τις μακέτες του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού από το 1920 μέχρι τις μέρες μας, ακολουθώντας τον πιο κάτω σύνδεσμο(τα αρχείο είναι ελεύθερα για λήψη).

—————————————————————————————————————————————–

Μεταμνημονιακό πάρτι στο twitter

22/8/2018

Γλέντησαν οι χρήστες του twitter με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού περί εξόδου… του Μεσολογγίου. Ιδού 4 χαρακτηριστικές από αυτές.

—————————————————————————————————————————————

39674621_2076621999023551_2682925877783691264_n

Βγαίνουμε μωρό μου βγαίνουμε έξω απ’το κοτέτσι

21/8/2018

Ειδικά σχεδιασμένο συνολάκι για την επικείμενη ηρωική έξοδο της χώρας από τον επαίσχυντο, ειδεχθή και καταχρηστικό κοτέτσι των μνημονίων. Φτου ξελευτερία αδέλφια!


Ο ΙΑΝ CURTIS
ζωντανεύει στους τοίχους της πόλης

14/8/2018

Συναισθηματική, διαχρονική ισορροπία πάνω από αστικά κενά…
Ο Ian Curtis επιστρέφει με την εμβληματική του δημιουργία στους τοίχους της πόλης, με μια μελαγχολική διάθεση αγρύπνιας, τρυπώντας το μανδύα των κλισέ
και της σοφιστικέ ρουτίνας μιας κοινωνίας
που λατρεύει να κολυμπάει σε στεγανά.
ΥΓ
Το graffiti βρίσκεται στην οδό Ασπιώτη
———————————————————————————–
When the routine bites hard
And ambitions are low
And the resentment rides high
But emotions wont grow
And were changing our ways,
Taking different roads
Then love, love will tear us apart again
Why is the bedroom so cold
Turned away on your side?
Is my timing that flawed,
Our respect run so dry?
Yet theres still this appeal
That weve kept through our lives
Love, love will tear us apart again
Do you cry out in your sleep
All my failings expose?
Get a taste in my mouth
As desperation takes hold
Is it something so good
Just cant function no more?
When love, love
will tear us apart again*

* Οι τελευταίοι στιχοι είναι αυτοί του graffiti

—————————————————————————————————————————————-

39003735_2060989133920171_6145747348992557056_n

QUIZ παραλία 1 *

12/8/2018

Που είναι αυτή η σπιάτζα;
Βοήθεια: Βόρειο συγκρότημα

Σ.Σ»Τ» : Νέα στήλη του Α. που θα εξετάσει το κοινό μας στις παραλιακές εξερευνήσεις του…

—————————————————————————————————————————————-

39008954_2059303920755359_5975968782135328768_n

ΑΡΧΙΣΕ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ

11/8/2018

Λογικό και αναμενόμενο,
μόνο που μας έπιασε στον ύπνο.
Κούρεμα κατά τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις
και τους σχετικούς κανονισμούς ασφαλείας,
κάπως άκομψο αλλά… τι να κάνουμε;
Υπομονή.
Όλα μια συνήθεια είναι.

Σ.Σ»Τ» : Την περασμένη εβδομάδα κουρεύτηκε και κόντυνε το Ποντικονήσι μας δεν θα κουρευόταν ένα ψωροχρέος??

—————————————————————————————————————————————-

38391898_2048198105199274_2178194437987893248_n

Stairway to heaven

5/8/2018

Θα μπορούσε να είναι μια διαφορετική,
οπτική βερσιόν του “stairway to heaven”,
με την αντίστροφη της έννοια,
αυτήν της κατάβασης.
Άλλωστε, ο παράδεισος
έχεις πολλές ερμηνείες ως μορφή,
ανάλογα με εκείνον που τον αναζητεί…

—————————————————————————————————————————————-

Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
κατηφόρισε μελωδικά στον πεζόδρομο

26/7/2018

Η Αναγέννηση κατηφόρισε μελωδικά στον πεζόδρομο, προσφέροντας μια νότα δροσιάς και πολιτισμού στους περαστικούς. Ελπίζω τούτη η αύρα μόνο να μην ενοχλήσει τίποτα συμπολίτες μου και συνεχίσουν τα κορίτσια την μουσική τους σταυροφορία στο αυτόφωρο…


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
στις εισαγόμενες μουσικές

26/7/2018


ΝΕΟ ΚΟΜΙΚΣ – ΣΑΤIΡΑ ΑΡΧΑΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ
( Pure Corfu comic 100%)

19/7/2018

Με ένα νέο κόμικς συνεχίζουν την πορεία τους στον χώρο οι συμπατριώτες μας Γιώργος Κοσκινάς και Γιώργος Βάλβης.
Η δουλειά τους θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Comicon Shop της κ. Ρενιέρη πανελλαδικά, σε λίγους μήνες.
Πρόκειται για μια σατυρική ματιά στην αρχαιότητα
, με οδηγό την διαχρονική αξία της δολοπλοκίας
και της διαφθοράς, μέσα από τα μάτια των δύο ηρώων.
Ενός Αθηναίου και ενός Σπαρτιάτη.
Οι εικόνες που παραθέτουμε είναι κατόπιν σχετικής άδειας από τους δημιουργούς.
Τους ευχόμαστε καλοτάξιδο!
Για επικοινωνία με τους δημιουργούς,
ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο.

https://www.facebook.com/%CE%91%CE%A0%CE%9F-%CE%9A%CE%91%C…/
ουτε καν τηλεφωνησε
ΥΓ
Από ότι πληροφορούμαι, θα γίνει παρουσίαση και στην Κέρκυρα, στο βιβλιοπωλείο Πλούς. Περισσότερες λεπτομέρειες εν καιρώ.


444-195-825

Ο ΚΑΟΥ- ΜΠΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΝΕ ΧΑΜΟΜΗΛΙ

15/7/2018

Ο καουμπόης που έπινε χαμομήλι, η θεόμουρλη δημιουργία του γίγαντα Μπενίτο Γιακοβίτι, σε μαθήματα κόμικς επιβίωσης στη σύγχρονη Άγρια Δύση!

—————————————————————————————————————————————

36987940_2009915029027582_7075508911314305024_n

ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΚΡΗΞΗ

13/7/2018

Το κορφιάτικο παμπόνηρο σχέδιο δημιουργίας αδιεξόδου με τα σκουπίδια ήταν στρατηγική κίνηση βγαλμένη από το σύγγραμα του Φόν Κλαούζεβιτς Vom Kriegeν .
Η συσωρευμένη βρώμα δημιουργησε χημικές ενώσεις ισάξιες πυρηνικού όπλου που συμπυκνωμενες σε βόμβες πλήττουν τις απέναντι χώρες .
Όλα ήσαν για την δημιουργία εφοδίων για να επιχειρηθεί ο βομβαρδισμός της απέναντι γής που εχει μετατραπεί σε Χιροσίμα , Τα ερείπια θα ενταχθούν άμεσα στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
.