ΔΗΜ.ΛΕΒΕΝΤΗΣ

TFUYFYJ

ΛΥΣΣΑ ΚΑΚΙΑ

17/11/2018

Τους πιάνει ρίγος στην ιδέα ότι τα στεγανά κάποια στιγμή σπάνε και τα όπλα θα γυρίσουν εναντίον τους
Η χρυσαύγουλη συμμορία δεν γουστάρει να μπαίνουν φαντάροι στο Πολυτεχνείο.
Εκτός κι αν οδηγούν τανκ.
γι’ άυτό και λυσσάνε επικαλούμενοι τον αναχρονιστικό αντιδραστικό στρατιωτικό κανονισμό 20-1.
Ο υπογράφων όντας φαντάρος είχε την τιμή να χαιρετίσει από την Αυτόνομη Επιτροπή Βάσης της Μονάδας του διαβάζοντας ένα σύντομο κείμενο χαιρετισμού στην εκδήλωση που διοργάνωνε η φοιτητική και μαθητική νεολαία της πόλης που υπηρετούσε με ακάλυπτο το πρόσωπο και με τη στολή εξόδου
( ΑΕΒΜ=πολιτικά πλατιές επιτροπές αυτοάμυνας δημιουργήματα της ανάγκης που στηνόταν κείνα τα χρόνια στις μονάδες γιά να προασπίσουν και να διεκδικήσουν ανθρωπινότερες συνθήκες είχαν καταφέρει αρκετά που πάρθηκαν βαθμιαία πίσω όπως η ανάγνωση των πολιτικών εφημερίδων ,το στροφάρισμα ο εκκλησιασμός κ,α διαθέτω ακόμα πολυγραφημένα κείμενα που είχαν κυκλοφορήσει στα στρατόπεδα)

—————————————————————————————————————————————–

ΤΟ ΖΑΧΑΡΟΣΠΙΤΟ ΤΟΥ ΧΑΝΣΕΛ και της ΓΚΡΕΤΕΛ
κάπου στο Γαρδίκι

6/11/2018

Το γοητευτικό κίτρινο σπιτάκι από κυματοειδή λαμαρίνα βρίσκεται μεταξύ των πηγών και του οκτάγωνου ερειπωμένου κάστρου του Γαρδικιού των Αγγέλων και της εύφορης κοιλάδας που εκτείνεται μέχρι τις ακρογιαλιές του Χαλικούνα εκεί ‘οπου ευδοκιμούν από μπανανιές μέχρι αράπικα φυστίκια.
Εύκολα θα μπορούσε να σηκωθεί εκ βάθρων με γερανό σε πλατφόρμα κι από κεί καρφί στο θέατρο της Σκάλας όπου πέρυσι τον Σεπτέμβρη ανέβηκε η Όπερα » Χάνσελ και Γκρέτελ» του Ενγκεμπελέρ Χυμπερτίνκ όπου ο σκηνογράφος Σβέν Ερίκ Μπετχώλφ αντέγραψε με θράσος το αημαθίτικο μοντέλο( 2η αναρτημένο κλισέ ) και να το αντικαταστήσει σαν ένα ζωντανό και όχι σκηνικό δημιούργημα
Στο βιβλίο «The Classic Fairy Tales (1974) των λαογράφων Οξφορδιανών Πήτερ και Αιόνα Όττι αναφέρεται ότι το «Χάνσελ και Γκρέτελ» ανήκει σε μία ομάδα ευρωπαϊκών παραμυθιών, κυρίως γνωστά στα Βαλκάνια, όπου παιδιά ξεγελούν αγριάνθρωπους μέσα στην ίδια την παγίδα που οί ίδιοι έχουν στημένη .
Το παραμύθι έχει ομοιότητες στο πρώτο μισό του Σαρλ Περώ «Ο Κοντορεβιθούλης (1697) και της Μαρί Κατρίν ντέ Ζυμέλ κόμισσας Ντ’Ωλνουά Η πονηρή Σταχτούλα (1721) αλλά και στη Σταχτοπούτα – Ή κρυστάλλινο γοβάκι». πάλι του Σάρλ Περρώ (1698)
Το κίτρινο σπιτόπουλο βρίσκεται στην έκταση που καταλάμβανε μέχρι τον 160 αιώνα ο Ζυγωνός πρίν την επιδρομή του Κοκκινογένη του Χαιρεντίν (το δώρο του Θεού) Barbaros του αρχιναύαρχου του Οθωμανικού στόλου από τη Λέσβο .Πειρατεία που αφάνισε την Νότια Κέρκυρα οι καλλιέργειες ανασκολπήθηκαν είκοσι χιλιάδες [πήραν το δρόμο για τα σκλαβοπάζαρα κι ανάγκασε όσους σώθηκαν να ανεβούν το βουνό και να οχυρωθούν στο νεότερο οικισμό του Άη- Μαθιά .
Το χαρούμενο μαγαζάκι δεν θυμίζει τίποτα από εκείνη την καταστροφή απλά μας επιδεικνύει πώς η σκούρα αποκρουστική λαμαρίνα μπορεί να δέιξει ένα παραμυθένιο σκηνικό με μπογιές και μεράκι δίχως νόμους ,κανονισμούς μηχανικούς πολεοδομίες εργολάβους κτηματολόγια και ότι δεινό φέρνει η αιχμαλωσία της λεγόμενης «εξέλιξης» και με θράσος η προκλητική ζωγραφισμένη επιφανειά του μας κοροιδεύει
Εμάς τους εφοδιασμένους με κωλόχαρτα και γνώσεις τιποτένιες κι άχρηστες λεγοντάς μας :
– Ε!! εσύ εξυπνάκια ! μπορείς να σκαρώσεις κάτι που να μου μοιάζει ένα καταφύγιο στο κήπο σου να παίζουν τα παιδιά σου και η παρέα τους ????
Μέλι και λάδι πουλά το σπιτάκι του Ελαιώνα έτσι γράφει στα Αγγλικά στη Δυτική του όψη, και παρατηρώντας το επιβεβαιώνεται το νόημα του μύθου
όπως αναφέρθηκε πρίν :
Πέσαμε σε μιά παγίδα που σκάψαμε με τα ιδια μας τα χέρια το τελευταίο μισό του αιώνα μια παγίδα που προοριζόταν αποκλειστικά και μόνο να κερδίσει απ΄τον οβολό των ξένων επισκεπτών κι έριξε μέσα τον τόπο μας .
και είναι πολύ βαθιά για να τον σηκώσουμε πάλι…

——————————————————————————————————————————————

44065098_2147242555294828_7025627899872935936_o

ΕΤΕΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ και ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΜΜΟΝΕΣ

14/10/2018

Απορρίφθηκε απο τους σοφούς των πρωτοκόλλων της Αρχαιολογικής Σιόν ο καλλωπισμός και η αποπεράτωση του κόμβου στο νέο λιμανι .
Ενός «αρχαιολογικού» κυκλοφοριακού κύκλου που βρίσκεται σε παλιά παραλία που την έγλυφε κάποτε η θάλασσα
Αγνοοώ την πρόταση του ΟΛΚΕ για συντριβάνι ή συντριβάνι γλυπτό ή γλυπτό σκέτο με την πολυφορεμένη απήδαυλο ναύν στο κυκλικό σημείο του νέου Λιμανιού μπροστά από το κτίριο Σακελλαρίου εξαιρετικό δείγμα μοντέρνας νεοελληνικής αρχιτεκτονικής και πολύ δύσκολη κατασκευή μέσα στο νερό.
Ότι και να ήταν όμως αυτή η πρόταση δεν θα ήταν κάτι χειρότερο από τα άθλια υπάρχοντα τοιχεία και την περίφραξη που μπλόκαραν τον χώρο -αυτά δεν ενοχλούν τους Αρχαίους- και ιδιέταιρα από το υφιστάμενο εσωτερικό το «κρέας» της σημερινής κυκλικής νησίδας που είναι μικρογραφία μιας άλλης νησίδας .
Αυτής της Μακρονήσου που οι εξόριστοι έσπαγαν πέτρες τις πετούσαν στη θάλασσα και μετά τις ανέσυραν και φτου και πάλι από την αρχή.
Η πρόταση απορίφθηκε από το «ΚΑΣ» μάλλον επειδή έκρυβε ή ήταν ασύμβατη με την προοπτική της ορατής γωνίας του νέου Φρουρίου.
Η εμμονή των οργάνων του ΥΠΠΟ στην στρεβλή αρχαιολατρεία χρήζει επισταμένης ψυχιατρικής έρευνας τόσο τοπικά όσο και πανελλήνια. .
Κατάλληλη για διατριβές αριστούχων της σχολής του Asgard όπου πρωτοπορεί σε θεραπεία χωρίς φάρμακα
Η εξουσία τους χρήζει γενικής αναθεώρησης καθώς και η χάραξη μιας σύγχρονης κι ευέλικτης πολιτικής με άξονες την συνύπαρξη της εξέλιξης με την διατήρηση της Ιστορίας και της μνήμης..
Το ΥΠΠΟ πρέπει τουλάχιστον σε θέματα κρατικών ή δημοτικών επεμβάσεων πέρα από την επιτήρηση των εκσκαφών να περιοριστεί σε συμβουλευτικό ρόλο .
Μέχρι τώρα τα οργανά του σε πολλές περιπτώσεις και ειδικά σε στρατηγικές επιλογές ποδηγετούν τις επιλογές και τροχοπεδούν την εξέλιξη .
Η «αυθεντία» των Αθηναίων και άλλων γραφειοκρατών πρέπει να κοπεί επιτέλους .
Ποιοί αποφασίζουν για τις τοπικές κοινωνίες ?
Που είναι αυτή η περίφημη αυτοδιαχείρηση που κάθε εξουσία τσαμπουνάει?
Και τέλος μέχρι να επέμβει το κεντρικό «πάνσοφο» Κράτος στο πολεοδομικο και κοινωνικο ιστό των επαρχιών αυτές δεν είχαν καλύτερες συνθήκες περιβάλλοντος λειτουργείας ζωής αισθητικής? .
Μήπως τα υπέροχα ογκοπλαστικά σύνολα των χωριών μας δεν ήσαν καλύτερα πρίν εφαρμοσθούν Γενικοί Οικοδομικοί Κανονισμοί και Πολεοδομικές Νομοθεσίες?
Ο μη σχεδιασμός και πρόβλεψη για οτιδήποτε αφορούσε το σύνολο και τη ποιότητα διαβίωσης αφέθηκε στα χέρια και τις ορέξεις γραφειοκρατών που ζουν μακριά από το σφυγμό της δικής μας ζωής .
Κάποιων που αποφασίζουν για την καθημερινοτητά μας ανάμεσα σε δυό καφέδες ..
Όχι η τοπική κοινωνία και τα εκλεγμένα της όργανα θα έχουν τον πρώτο λόγο και τα Υπουργεία συμβουλευτικό ρόλο που θα ειναι σεβαστός αλλά μειοψηφικός …
Για να δρομολογήσουμε επιτέλους λύσεις αυτόνομες χρήσιμες που θα ζωντανέψουν τηο περιβάλλον και τη κοινωνία και ας μην ανησυχούν οι κρατούντες την κληροδοτημένη ιστορική περιουσία ξέρουμε και την εκτιμάμε και μεις οι κουτοεπαρχιώτες δεν έχουμε ανάγκη από τους φυτεμένους εξυπνοεξυπνάκηδες μπιροκράτες να ετεροκαθορίσουν την μικρή αθόρυβη ολιγαρκή ζωή μας
Αφήστε να φροντίσουμε τα του οίκου μας και σεις του δικού σας της πρωτεύουσας …Όσο για την παρέμβαση άς συμμαζευτεί η κατάσταση με κηπευτικό χώμμα και τη σπορά και συντήρηση μιάς αγριάδας και όχι ετοιματζίδικου ψόφιου γκαζόν κι άς αφήσουμε τις πολλές φιλοσοφίες με την απήδαυλο .
ΆΝ χρειαστεί ένα γλυπτό άς στηθεί κάτι αφιερωμένο στη Μαντουκιώτισσα νοικοκυρά που μάτωνε να μεγαλώσει τα παιδιά της κι ο αντρας ειχε μπαρκάρει ή ειχε σακατευτει πρώορα στη θάλασσα ,κάτι για την γειτονιά του λιμανιού τη γειτονιά που ειχα τη τύχη να μεγαλώσω…

——————————————————————————————————————————————-

ΝΑ ΦΥΤΕΨΟΥΜΕ ΤΟΥ ΤΟΙΧΟΥΣ !!!

21/9/2018

Όταν εδώ στην Ελλάδα μιλάμε για «πράσινο » τοίχο το πολύ–πολύ να ενοούμε ότι σταθεροποιούμε ένα πλέγμα γιά στήριξη βλάστησης σε ένα τυφλό τοίχο
ή να φυτέψουμε ένα αναριχώμενο με ελάχιστο ζωτικό χώρο ρίζας που θα καλύψει μετά πολύ χρόνο την ασχήμια..
Μετά όμως το 2005 και τη κατασκευή του μουσείου της
Αποβάθρας του Μπρανλύ των πρωτόγωνων παγκόσμιων τεχνών ο ιδιοφυής Ζάν Νουβέλ αφού κόσμησε τη μία όψη του με γήινα χρώματα και «λάσπες» -κονιάματα Αβοργίνων και αφρικάνων
από τη πλευρά του ποταμού Σηκουάνα ανέθεσε στον καλύτερο πεϊιζαζίστα του κόσμου τον Πάτρίκ Μπλάν να πρασινίση την πρόσοψη ,φυτευοντάς την !!!
Έτσι λοιπόν «βγήκαν» οι καινούργιες τεχνικές των φυτεμένων κάθετων τοίχων , με τη βλάστηση όχι να αναρτάται αλλά να αναπτύσεται κάθετα στην όψη ,όρθια όπως στο έδαφος.
Οι φυτεμένες ταράτσες και οι ζαρντινιέρες στα μπαλκόνια είναι εύκολη κι εμβαλωματική λύση .
Είναι «παπάρες» όπως λέμε στην τεχνική γλώσσα που έρχονται να καλύψουν ή να συμπληρώσουν άπνοα άλλες αδυναμίες .
Μετα τα 800 τ΄μ του Μουσείου που ζωντάνεψαν 15 χιλιάδες ρίζες από 150 διαφορετικά είδη φυτών απ’όλο το κόσμο ,
ακολούθησαν η όασις του Αμπουκίρ στο Παρίσι πάλι ,
η γέφυρα του Μάξ Ζυβενάλ στο Αϊξ έν Προβάνς και πιό μεγάλη στο εμπορικό κέντρο της ΆΛφα Πάρκ με 2000 τ.μ.
Οι συντηρητικοί Άγγλοι τόλμησαν τη πρώτη μεγάλη επέμβαση στη Πάμπ του Ντράιβερ στο Κίνγκ Κρός,
Διάφοροι μαικήνες στη Μπανγόγκ ή τα άθλια εμιράτα καλούν τους πρωτοπόρους γάλλους να στολίσουν τις κατασκευές τους ,
αλλά η πιό ουσιαστική επέμβαση αποφασίστηκε από το Δημοτικό συμβούλιο του Παρισιού .και την Άνν Ινταλγκό
Να φυτευτούν 100 εκτάρια «ζωντανών «τοίχων στη Πόλη μέχρι το 2020. ακόμη και με φρούτα ώστε να επηρεαστή η βιοκλιματική ανάπυξη της πόλης .
Πέρασε και ειδικός νόμος που επιτρέπει χωρίς γραφειοκρατικές εγκρίσεις τη φύτευση και κίνητρα χρηματικά .
Η μέθοδοι είναι δύο βασικά που περιγράφονται στα βίντεο που ακολουθούν
η μία γίνεται με ανάρτηση σκελετού που θα περιέχει στρώση γεωπλέγματος με «φωλιές» και η άλλη είναι η ανάπτυξη «πλαίσιων σιδηροκατασκευής με θήκη για το χώμα που αναρτώνται σε μικρά κομμάτια και οι δύο διαθέτουν τις απαραίτητες μονώσεις στον κόντρα-τοίχο και τα συστήματα ποτίσματος και τροφής ..
Οι Ιταλοί έχουν βρεί πιό εύκολες «κλέφτικες » μεθόδους με παλέτες και μποτίλιες .
Αραδιάζουμε κάποια πληροφόρηση με την ελπίδα κι εδώ στη συντηρητική Κέρκυρα κάποιος να ενδιαφερθεί να τολμήσει κάτι διαφορετικό από τις χτιστές ή κρεμαστές ζαρντινιέρες με την αναιμική βλάστηση.
Το κόστος δεν είναι απαγορευτικό αλλά χρειάζεται επιμονή και υπομονή απ’ότι θα διαπιστώσετε.

μουσειο μπρανλυ
http://www.murvegetalpatrickblanc.com/…/musee-du-quai-branly
blanc=αγγλικα
http://homeli.co.uk/vertical-garden-mur-vegetal-living-wal…/
αλλες κατασκευες
http://www.lefigaro.fr/…/30008-20141003ARTFIG00394-les-pari…
πατρικ μπλαν
https://www.youtube.com/watch?v=rNDrYSns7gM
μεθοδος κατασκευής για εσωτερικο τοιχο
https://www.youtube.com/watch?v=t6V6sXqNWRs

μποτιλιες
https://www.youtube.com/watch?v=UCtAQOP3xuk

——————————————————————————————————————————————-

ΠΛΩΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ

17/9/2018

Στην αρχή βρώμισαν τα νερά με τα πετρέλαια από τις εξωλέμβιες.
Είπαμε παιγχνίδια είναι που τα ξέρουν οι ξένοι καλυτερα από μας.
Άμα έκοβαν και κανένα κεφάλι τα ταχύπλοα λέγαμε ότι ένα μεροκάματο βγάζουνε κι αυτοί , θρέφουν την οικογενειά τους δεν βαριέσαι ..
Μετά απορρυπαντικά, πλαστικά ,αποφάγια, περιττώματα επέπλεαν στη μέση γκριζόασπρων αφρών
Και είπαμε δεν έχουμε που να τα ρίξουμε ..βιολογικοί και τα τοιαύτα κοστίζουν ,
λίγες μέρες οι πελάτες μας κάθονται στον παραδεισό μας θα φύγουν για τις πατρίδες τους
εξάλλου δεν βουτάνε και πολύ τον ήλιο μας απολαμβάνουν
υπάρχει και ο αγέρας που άμα φυσήξει προς το πέλαγος θα τα διώξει στα βαθιά θα τα στείλει αλλού και δεν πάνε να πνιγούνε οι αλλού..
άσε που στο απέραντο γαλάζιο της Αδριατικής οι ιριδισμοί από τα λάδια και τις πίσσες σπάνε τον πίνακα με το μονότονο χρώμα που κοσμεί την σημαία μας.
Μετά ήρθαν δειλά με μερικές πλαστικές καρέκλες και ξαπλώστρες και τις σκόρπισαν στις αμμουδιές
σήμερα έχουν εξελιχθεί σε στρατόπεδα με χιλιάδες αντίσκηνα στοιχιμένα και ζυγισμένα χωρίς ένα διάδρομο να περάσεις πρός το νερό
-Τι ωραία να τους βλέπεις έτσι πειθαρχημένους να αντανακλούν οι ακτίνες στα λαδωμένα κορμιά τους στρατωνισμένους όπως στις αυστηρές τους κοινωνίες
είναι μαθημένοι στην τάξη και την πειθαρχεία αυτοί δεν είναι σαν κι εμάς τους ασυμμάζευτους να μην τους αλλάξουμε συνήθειες , ας φχαριστηθούνε αυτοί κι εμείς βουτάμε τον Νοέμβρη.
Εξ άλλου οι επιχειρηματίες που πληρώνουνε τον Δήμο έχουν το σιωπηρό δικαίωμα της ιδιοκτησίας στις αμμουδιές που νοικιάζουν τη χρήση τους..λεφτά δίνουν οι ανθρώποι ,,να ενοχλούν τους πελάτες τους οι ντόπιοι βρωμιάρηδες δεν κολλάει …
Έχουν αρχίσει και κάνουν την εμφανισή τους τελευταία και τα προκάτ πλαστικά φουσκωτά παιγχνίδια που από απλές τσουλήθρες εξελίθηκαν και προστέθηκαν σπιτάκια δράκοι σύνεφα πυργίσκοι καταφύγια. συγκροτήματα ολόκληρα που εγκαταστάθηκαν στη Δασιά,τον Κάβο την Μπενίτσα ακόμη και στη στεριά στις Αλυκές.
Δεν θ΄άργήσουν να μετεξελιχθούν όπως τα αυθαίρετα σε μικρούς οικισμούς αποτέλεσμα του υγιούς καπιταλιστικού ανταγωνισμού που ερμηνεύεται στον τόπο μας ως εξής :
Άν πάει ο διπλανός καλά στη νέα του μπίζνα θα κάνω το ίδιο κι εγώ του χρόνου ..(βλ, κόκκινα λεωφορεία,καφετέριες σουβλάκια ενοικιαζόμενα κλπ κλπ).
Ο ζωτικός χώρος για το χαρούμενο κολύμπι μειώνεται πιά και όχι μόνο από τις κίτρινες και κόκκινες σημαδούρες.
Τα φουσκωτά κατασκευάσματα πάντως δεν είναι ούτε παραμυθένια ούτε διασκεδαστικά
Η American Meteorological Society μελέτησε το 2015 επί ώρες ένα τέτοιο συγκροτημα και εξακρίβωσε ότι το μικροκλίμα των παιγχνιδιών αυτών είναι εξαιρετικά πνιγηρό
Εξακριβώθηκε ότι η διαφορά θερμοκρασίας στο εσωτερικό του πλαστικού συγκροτήματος μπορεί να φθάνει και τους 4.5 βαθμούς πράγμα που σημαίνει ότι τα ευαίσθητα στις υψηλές θερμοκρασίες παιδιά είναι εκτεθειμένα σε κίνδυνο(πχ η εξωτερικη θερμοκρασία ήταν 33 βαθμούς στο εσωτερικο έφθανε τους 37,5 .
φαίνεται ότι αγνοούν οι κατασκευαστές και οι επιχειρηματίες την παλιά καλή αρχή ότι τα εκτεθειμένα παιδιά στον καλοκαιρινό ήλιο πρέπει να δροσίζονται με πολυ νερό κάθε μισή ώρα τουλάχιστον
https://journals.ametsoc.org/doi/10.1175/BAMS-D-16-0103.1
Η American Academy of Pediatrics (AAP),
εδώ και χρόνια έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τους τραυματισμούς παιδιών σε φουσκωτές κατασκευές για μ την χρονιά του ’10 κι έφτανε τα 31 περιστατικά την ημέρα δηλ, ένα παιδί κάθε 46 λεπτά http://www.slate.fr/l…/65469/maison-gonflable-danger-enfants
Πρόσφατα ένα κοριτσάκι έχασε τη ζωή του στο Νόρφολκ της Αγγλίας τον φετεινό Ιούλιο σε πολυ άσχημες συνθήκες .
HORRIBLE : Une petite fille perd la vie dans un jeu gonflable à la plage ! (vidéo)
Εκτός από την κατάληψη του δημόσιου χώρου πλούτου υπάρχει και ο κίνδυνος που τον διαπιστώνουν οι λεπτολόγοι σε παρόμοια θέματα πέραν του Ατλαντικού επιστημονες
-Δεν βαριέσαι άς τα κονομήσουμε εμείς
κι αν ψηθεί κανένα παιδάκι από ηλίαση μέσα σ’ άυτά τα φριχτά υλικά ή άμα σπάσει κανενα πλευρό
συμβαίνουν αυτά
δεν έχετε ακουσει για τις παράπλευρες απώλειες ???

—————————————————————————————————————————————-

ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΡΟΦΟ

8/9/2018

Λένε ότι όταν κλείσει ένα σχολείο ανοίγει μια φυλακή
Όταν κλείσει ένα βιβλιοπωλείο στο τόπο μας ανοίγουν πέντε καφενεία.
Καφενεία που απλά μεγαλώνουν τη μεγάλη φυλακή που ζούμε ενώ τα καταφύγια που δραπετεύουμε όπως τα βιβλιοπωλεία λιγοστεύουν επικίνδυνα.
Έχουν ήδη πέσει κάστρα άπαρτα στη πρωτευουσα κι αλλού
Η Εστία ,ο Ελευθερουδάκης ,ο Παπασωτηρίου κι ο Τσιμπούρης (για το τεχνικο κλάδο) ο Παντελίδης ,ο Φλωράς ,ο Κάουφμαν από τα ξενόγλωσσα κατάλογος σπαραγμού δίχως τέλος ενώ η Ουνέσκο της έχει προσφέρει ένα ακόμη από τους θλιβερούς της ανύπαρκτους τιτλους:
Παγκόσμια πρωτεύυσα του βιβλιου για το 2018(εδώ γελάνε)
Μεγάλη απώλεια για το νησί οι τίτλοι τέλους για ένα ποιοτικό βιβλιοπωλείο σ΄ένα ιστορικό κτίριο.
Το μόνο παλαιό κτίριο που διαθέτει χτισμένο μπαλκόνι με τόξα σε δευτερο όροφο και που προηγουμένως στέγαζε στο ισόγειο το παραδοσιακό τυπογραφείο Τσαγκαράκη . που ακόμη έχω φυλαμένα τετράδια του με εξώφυλλα Πατριδογνωσίας και Φυσικής Ιστορίας
Ξεχωριστό το κείμενο της προμετωπίδας του ναιδριου της μόρφωσης

Απόστροφος είναι ότι εχει απομείνει
από τη θλίψη ενός φωνήεντος ή μιάς φωνής
ενός φθόγγου ενός ήχου
και χάθηκε για την ευκολία των ανθρώπων

είναι οι ουλές -σημάδια μνήμης- από τα πάθη των φωνηέντων ύστερα από τις εκθλίψεις

και τη μεγάλη θλίψη ώς γόμωση δημιουργίας και ελπίδας
είναι οι χαμένοι ήχοι
που γίνονται μύθοι ,επιστήμη ,λογοτεχνία ανάγνωση
και γνώση και σχέση .-

-Δεν θα επιμείνω στις αρετές του χώρου και των παιδιών που κράτησαν σε ζηλευτά επίπεδα την ποιότητα και το επίπεδο τόσα χρόνια έχουν ήδη αναφερθεί άλλοι για τούτα.
Θ’ άναφερθώ απλά σε μιά εντυπωσιακή καινοτομία που εφάρμοσαν -γιά τα μέτρα του τόπου μας-. το αυτοσχέδιο και πάντα διαφορετικό σκίτσο που γινόταν με μαρκαδόρο στο μπλέ απλό χαρτί περιτυλίγματος την πρώτη φορά που μου παραδόθηκε αυτό το μικρό στιγμιαίο θαύμα έμεινα άφωνος συγκινημένος…
Ήταν ένα μήνυμα
-Δεν φεύγεις από δώ φίλε με τούτα τα πολύτιμα δεμένα ορθογωνισμένα κομμάτια χαρτιού τα γεμάτα κώδικες τυλιγμένα σε κούφια τυπωμένη κοινή συσκευασία ,παραλαμβάνεις κατι προσωπικό που απευθύνεται σε σένα και μεις φροντίζουμε να σφραγίσουμε αυτό το ενθύμημα όπως του αξίζει όπως σου αξίζει ……
Για ποιό απ ΄όλα να περισσέψει πιά η θλίψη και η ήττα.
Για τους εκδότες που έχασαν ποσά από την αγορά και τη πιάτσα που έβαλαν λουκέτο και που ωστόσο παλεύουν ακόμη να εκδώσουν ένα βιβλίο που το πιστεύουν και που αξίζει τον κόπο.
Για τους υπαλλήλους και τους βιβλιοπώλες που πάλεψαν όσο άντεξαν τον ανελέητο και πολλές φορές αθέμιτο ανταγωνισμό και που παλεύουν ακόμη.
για τους καλούς ταλαντούχους καινοτόμους συγγραφείς που χάνονται μέσα στον πολτό και τα logistics.
για το αναγνωστικό κοινό που σ’ ένα μεγάλο μέρος του έχει χαθεί μέσα σ’ αυτό το κλίμα, χωρίς πυξίδα και κριτήρια.
για τα καλά βιβλία που δεν μπορούν να τυπωθούν ή να ανατυπωθούν πια.
για την ορφάνια και την πνευματική φτώχεια μας. για το σκοτάδι. που μας σκεπάζει όλο και πιότερο
κι όπως έγραψε ο Μιχάλης Κατσαρός στο » Θα σας περιμένω»:

…………..Θὰ περιμένω τὴ νύχτα σας ἀδιάφορος
χαμογελώντας μὲ ψυχρότητα γιὰ τὶς ἔνδοξες μέρες.
……………………………………
«Μὴν ἀμελήσετε.
Πάρτε μαζί σας νερό.
Τὸ μέλλον μας θὰ ἔχει πολὺ ξηρασία.»

—————————————————————————————————————————————–

1930344eaeaa089ada2041c30ccb7edc_XL

Ο ΕΜΙΡΗΣ και ο ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΣ
των οροφών

17/8/2018

Διαβάζω στον έγκριτο τύπο
Το ξενοδοχείο «Μιραμάρε» θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα της διεθνούς αλυσίδας Marriot αρχιτέκτονας της οποίας εντυπωσιάστηκε από το Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα και σχεδίασε αντίστοιχη οροφή με καντήλια πάνω από το μπαρ.
Δέν χρειάζεται ιδιέταιρη μελέτη και παρατήρηση της Ουράνιας του Παναγιώτη Ασπιώτη ούτε και δίπλωμα αρχιτεκτονάρας για να κρεμάσεις καμμιά τριανταριά καντήλια που άν υποθέσουμε ότι είναι οι επάργυρες απομιμήσεις κερκυραικού τύπου δεν κοστίζουν πάνω από 56 ευρώ το κομμάτι.
Τα σμάλτινα κοστίζουν 253 ε/τμχ αλλά είναι δίχρωμα .
Υπάρχουν στην αγορά εκατοντάδες απείρως καλύτερα κρεμαστά κι εξυπνα φωτιστικά από αυτή τη φτηνιάρικη και γελοία απομίμηση.
Υπάρχουν ελαφρές λύσεις οροφών » εκκλησιαστικού τύπου» που κάνουν τις επίπεδες νεκρές γυψοσανίδες να μοιάζουν με φτηνό αστείο
Δεν μπορεί βέβαια κανείς να κρίνει τη σύλληψη τη λογική και τη σχεδιαστική σφραγίδα σε μια ανακαίνιση τεράστιας κλίμακας όπως αυτή του Μιραμάρε ενός γιαπιού που κράτησε πάνω από έξι χρόνια κι απ΄ότι φαίνεται ταλαιπωρήθηκε από πολλές σχεδιαστικές αλλαγές με την παρατήρηση κα΄ποιων φωτογραφιών που δημοσιεύτηκαν και που έξυμνούν μιά πολυτέλεια που δεν είναι καθόλου ορατή ή διάφορη από τις συνήθεις ευκολίες…. (ξαναυπενθυμίζω ,η υπερχρηση γυψοσανίδας δέν είναι χλιδή)
Λέγεται ότι οι υποδομές του είναι πληρέστατες και «βαρειές» ώστε να αντέξουν όχι διακοπή ρεύματος αλλά και βομβαρδισμό
Στην συγκεκριμένη περίπτωση εμίρης είναι η κερκυραική οροφή του Ναού και κακομοίρης αυτή η βαρειά και ανόητη επέμβαση που δεν λέει τίποτα παρά έλλειψη έμπνευσης(υπάρχουν κι άλλες παρόμοια κρεμαστά σημάδια «αμηχανίας » στους χώρους του)
Λίγος σεβασμός έστω και στην αντιγραφή δεν βλάφτει αλλιώς μην επικαλείσαι πράγματα μεγαλύτερα από το μπόι σου…

http://www.kerkyrasimera.gr/…/1930344eaeaa089ada2041c30ccb7…

——————————————————————————————————————————————-

ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗ ΚΑΡΑΤΟΜΗΣΗ 

15/8/2018

Θά έλεγε κανείς ότι η «ανθρώπινη» συμπεριφορά στην Κερκυραική φύση είναι εκδικητική.
Ο πλούτος που είναι ο άξονας πρόκλησης των επισκεπτών στους οποίους βασίζεται η οικονομική συντήρηση των κατοίκων περιφρονείται και λεηλατείται καθημερινά.
Δέν εξηγείται αλλιώς η δολοφονία ακόμα άλλων πέντε ψηλόκορμων ευκαλύπτων κατά μήκος της Εθνικής Παλιοκαστρίτσας λίγο μετά την διασταύρωση της Αγίας Αικατερίνης
Όλη η συστοιχία των δέντρων που σκίαζε κι ομόρφαινε τη διαδρομή εξοντώνεται .
Δέντρων ιστορικών που για δεκαετίες συνόδεψαν ευγενικά την ωριμανσή μας και αυτή των παιδιών μας καί που προυπήρχαν της νέας χάραξης και διαπλάτυνσης του δρόμου
Κόπηκαν πρόστυχα σχεδόν μέχρι τη ρίζα.
Γνωστό είναι ότι εκει το έδαφος ειναι απολλοτριωμένο.
Ανήκει στο κράτος .
Εάν βέβαια κρατικός ή δημοτικός φορέας έβαλαν το χέρι τους με το πρόσχημα της ασφάλειας από τα ψηλά κλαδιά ( πράγμα που αντιμετωπίζεται με φροντίδα και όχι με αποκεφαλισμό) πρέπει να καταγγελθεί άμεσα στην υπηρεσία δημοσίων κτημάτων .
Εάν είναι ιδιώτης τότε είναι καθήκον των ανάλογων κρατικών υπηρεσιών να κινηθούν άμεσα εναντίον του.αφ’ ένός και αφ’ετέρου σε κάθε περίπτωση να φροντίσουν στην αποκατάσταση της ζημιάς.
Πράγμα όμως που η πρόσφατη πείρα δείχνει ότι πνίγεται στην γενική αδιαφορία.
Για την ιδιωτική παρέμβαση* στη δημόσια περιουσία που είναι ξέφραγο αμπέλι ισχύει το » Μάθαμε πώς πηδιόμαστε………………………… »
Είχαμε καταγγείλει πέρυσι από αυτό το βήμα την ανελέητη κοπή όλης της λίγο παραπέρα συστοιχίας μπροστά από τίς πετρελαικές δεξαμενές.
Ο αλήτης που το επεχείρησε είχε αφήσει δύο μέτρα ύψος γιά να παραστήσει ότι αφήνει περιθώριο να ξαναβλαστήσουν.
Μετά δυό-τρείς μέρες είχαν προχωρήσει τη κοπή μεχρι το έδαφος.
Προφανώς η αλέα σκέπαζε την φατσάδα της εξαίσιας μάντρας των δεξαμενών και μείωνε την εμπορική και ιστορική τους αξία.
Στις τελευταίες φωτό δείχνω πώς ο αισχρός τύπος που δεν σεβάστηκε τίποτε προσπαθεί να εξιλεωθεί φυτεύοντας εμπρός από τους ευκάλυπτους τα ξένα πρός τη γή μας και ηλίθια όσο κι αυτός λείλαντ περιφραξης .
Τι τραγική ειρωνία όμως !
Ακριβώς πίσω απ’ άυτές τις πράσινες αναιμικές παραφωνίες ξαναορθώνονται από το μηδέν τα δέντρα που αντιστέκονται μένουν ζωντανά…
Στέλνουν μηνύματα αυτοί οι αναγεννημένοι κορμοί σε μάς τους ανίκανους να τα συντηρήσουμε …….

Σ,ΣΣ : Είναι η ΄ιδια παρέμβαση που δημιουργησε τις αδιέξοδες μάντρες εκτέλεσης δεκάδων συμπολιτών η ίδια που μπουκώνει τα ρέματα και τους χειμάρους και πνίγει τον κόσμο.

——————————————————————————————————————————————

38849805_2053986704620414_2827901068636061696_o

OI ΓΝΩΣΤΕΣ ΜΗ ΛΥΣΕΙΣ

9/8/2018

H βελτίωση του δρόμου που διασχίζει τον λεγόμενο οικισμό «Κακαρούγκα» η Σολάρι είχε αναγγελθεί με τυμπανοκρουσίες και το κονδύλι φαινόταν σεβαστό (τρία εκατομμυριάκια και κάτι ψιλά)
Μία αγροτική περιοχή που μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 70 ήταν χωράφια μεταβλήθηκε με την χάραξη ενός δρόμου της γνωστής ιδεολογίας » όπως μας βολεύει» σ’ενα εμπορικό πέρασμα -όσο έμενε εκτός σχεδίου – με διασπαρτα κτίρια που ελάχιστα τηρούσαν τις νόμιμες αποστάσεις από τον άξονα του δρόμου γιά να διογκωθεί σε προαστιακό εμπορικό και υπηρεσιακό κέντρο με την επέκταση του «νόμου Κουλουμπή» του 1985, ενός σκευάσματος που είχε την λογική του » Βάλε μέσα κι εμένα μπάρμπα » με καταστροφικές συνέπειες για τον πολεοδομικό ιστό του νησιού . ενός ρουσφετολογικού νομοθετήματος που η λογική του ήταν αυτή του διαβήτη και όχι του σύγχρονου σχεδιασμού με ρουσφετολογικό χαρακτήρα (όρα Μπαρμπάτι , Ποταμό κλπ κλπ) με το πασοκικό λαικίστικο μανδύα γιά το » σπιτάκι του φτωχού»,
Πόσα τέτοια σπιτάκια φτωχών έχουν αναπτυχθεί σε αυτόν τον εξελιγμένο σε εμπορικό άξονα δρόμο μπορεί να διακρίνει κανείς καθαρά ιδιέταιρα με τα εκτός κλίμακος ογκώδη επαγγελματικά κτίρια
Απ’ότι δύναμαι να ξεύρω το έργο βελτίωσης δεν προβλέπει καμμία διαπλάτυνση ,κανένα παράλληλο παράδρομο που θα καταργούσε τους ηλιθιωδέστατους «κόμβους» αλλά απ΄ότι έχει γνωστοποιηθεί περιλαμβάνει τα εξής:.
· Διαχωρισμός των ρευμάτων κυκλοφορίας με διαγράμμιση ή νησίδες.
· Κατασκευή διαβάσεων.
· Ολοκλήρωση του αποστραγγιστικού δικτύου για τα όμβρια ύδατα.
· Κατασκευή τριών κόμβων, στη διασταύρωση προς Λόφο Κογεβίνα, στη διασταύρωση προς Σολάρι – Κεφαλομάντουκο και στη διασταύρωση προς Ποταμό.
· Τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στα σημεία διέλευσης πεζών και στις στάσεις λεωφορείων.
·Ολοκλήρωση του ηλεκτροφωτισμού, η ασφαλτόστρωση και η οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση (πινακίδες, διαγραμμίσεις, ανακλαστήρες).
·Ανακατασκευή σπασμένων φρεατίων υποδοχής ομβρίων για το τμήμα από Κόμβο Ποταμού μέχρι Κόμβο Τζάβρου.
Βλέποντας τα προκατασκευασμένα τοιχεία στο ύψος της παλιάς «Εκατης» που πουθενά δεν αναφέρονται ρωτάμε ¨
Αποτελούνν φάση της κατασκευής νησίδων ή περιφρουρήσεως των διαγραμμίσεων ,, γιατί απλώς άν μείνουν έτσι αποτελούν μια αισχρή προχειρότητα που απλά στενεύει τον δρόμο και σε σημείο «εύκολο» και που άμα αναπτυχθεί πιο ψηλά θα κάνει την κυκλοφορία πιό δυσχερή.
Οι κόμβοι θα είναι πραγματικοί με ανάπτυξη «στρογγυλών σημείων» ή απλά θα είναι ελεγχόμενες διασταυρώσεις.
Τι ακριβώς έχει προβλεφτεί γιά το τμήμα που υπάρχει καθημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα δηλαδή από την διασταυρωση πρός ποταμό μέχρι εκείνη πρός τον οικισμό Δάμπρα ?
Γιατί άν δεν έχει μελετηθεί ριζική λύση το έργο δεν ειναι βελτιωτικό ειναι απλώς μία διόρθωση ελλείψεων που έπρεπε να έχουν περατωθεί από τις προηγούμενες φάσης κατασκευής ..στην ουσία ένα πασαλειφτικό μάζεμα..
Γιά πραγματική λύση έπρεπε να επιχειρηθεί ριζική εγχείρηση που η παρούσα διοίκηση ούτε η μελλοντική ούτε η παρελθούσα έχουν την δύναμη και την πολιτική αντοχή να επιχειρήσουν
Στην ουσία αυτό που το ελληνικό κράτος από δεκαετίες δρομολογεί την ΜΗ ΛΥΣΗ και όχι μόνο στον κατασκευαστικό τομέα .


37147152_2012793318739753_150282134047686656_n

14 ΙΟΥΛΙΟΥ 1789
όταν άρχισαν να πέφτουν οι θρόνοι

14/7/2018

«Η αστική τάξη έπαιξε στην Ιστορία ένα ρόλο επαναστατικό, ποδοπάτησε όλες τις φεουδαρχικές, πατριαρχικές και ειδυλλιακές σχέσεις, για να μην αφήσει να υπάρχει άλλος θεσμός ανάμεσα σε άνθρωπο με άνθρωπο από το ψυχρό συμφέρον, τη σκληρή «πληρωμή τοις μετρητοίς»», τονίζαν στο «Κομμουνιστικό Μανιφέστο» οι Μαρξ – Ενγκελς, περιγράφοντας τον κόσμο που δημιουργήθηκε από τη Γαλλική Επανάσταση.
Αυτή βέβαια δεν ήταν τυχαίο φαινόμενο, μια τυχαία παρέκκλιση από το «φυσιολογικό» δρόμο ανάπτυξης της κοινωνίας, όπως τσαμπουνάνε ορισμένοι αστοί ιστορικοί – ιδεολόγοι.
Τα αίτιά της βρίσκονται στις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες που επικρατούσαν στη Γαλλία εκείνη την εποχή και συνδέονται με την ανάπτυξη των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής, της βιομηχανίας, του προλεταριάτου, του εμπορίου, την εξασθένιση του φεουδαρχικού συστήματος, τον εμπλουτισμό της ανερχόμενης αστικής τάξης, η οποία είχε στα χέρια της την οικονομική δύναμη, όμως επιθυμούσε φορολογικές μεταρρυθμίσεις και ιδιαιτέρως την άνοδό της στην πολιτική εξουσία. Η επανάσταση ήταν αποτέλεσμα μιας μακράς κοινωνικής διεργασίας, προϊόν ιστορικών αναγκών, το αποκορύφωμα της βαθιάς ταξικής πάλης.
Η επανάσταση προετοιμάστηκε θεωρητικά -ιδεολογικά από τις νέες φιλοσοφικές, κοινωνικές και πολιτικές αντιλήψεις που εμφανίστηκαν στην προεπαναστατική περίοδο. Αυτές οι αντιλήψεις αποτελούν τις θεωρητικές πηγές της επανάστασης. Τον 18ο αιώνα, ιδιαιτέρως στη Γαλλία, αναπτύσσονται: Η κριτική σκέψη, η επιστημονική έρευνα που κατευθύνεται σε μεθόδους βασισμένες στην παρατήρηση, στο πείραμα, στη λογική. Είναι ο αιώνας του πειραματισμού, του διαφωτισμού, του ορθολογισμού, του φιλελευθερισμού, και γι’ αυτό ονομάστηκε «αιώνας, κατ’ εξοχήν, γαλλικός». Διατυπώθηκαν αντιλήψεις που ήταν αντίθετες με την κυρίαρχη φεουδαρχική θρησκευτική κοσμοθεωρία, υποστηρίχτηκε η ιδέα ότι οι άνθρωποι από τη φύση τους είναι ίσοι και καλοί (η θεωρία του «φυσικού δικαίου»), εδραιώνεται η πίστη στην ανάγκη της κοινωνικής προόδου, των κοινωνικών και πολιτικών αλλαγών, προβάλλεται το καθήκον της λύτρωσης της ανθρώπινης συνείδησης από τα δεσμά του μυστικισμού, της θεολογίας, του σχολαστικισμού, από την κατάργηση της πνευματικής κυριαρχίας της καθολικής εκκλησίας, η οποία για να διαφυλάξει την κυριαρχία της κατέφευγε σε σκληρούς διωγμούς των αντιπάλων της. Ολα αυτά εκφράζονται από το κοινωνικό στρώμα των προοδευτικών ανθρώπων, που στην ουσία προετοίμασαν ιδεολογικά – πολιτικά την αστική τάξη για την κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας.
Σήμερα η επανάσταση εκθειάζεται από πολλούς όχι και τόσο επαναστάτες (σοσιαλοδημοκράτες, νεοφιλελεύθερους, δεξιούς κλπ). Με μία μικρή ένσταση από την πλευρά τους. Όλοι αυτοί καταδικάζουν την περίοδο της «Τρομοκρατίας και της βίας», ενώ συνάμα εκθειάζουν τη διακήρυξη για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την πτώση της βασιλείας (καταδικάζοντας βέβαια τον αποκεφαλισμό του βασιλιά) κλπ. Κρατάνε το καλό και διώχνουν το κακό σαν τα παιδάκια που πετάνε τις βρωμιές κάτω από το χαλί. Κοινώς κοροϊδεύουν, γιατί η γαλλική επανάσταση δε θα σωζότανε απέναντι σε τόσους εχθρούς, αν οι Γιακωβίνοι και οι ακροαριστεροί (αβράκωτοι, εμπερτιστές κλπ) δεν ήταν τόσο απόλυτοι και εχθρικοί εκείνο το αιματοβαμμένο 1793, απέναντι στον παλιό κόσμο.
Πρώτον η επαναστατική μανία, η ριζοσπαστικότητα και η βιαιότητα του λαού και των Ιακωβίνων ήταν που μετέτρεψε το γαλλικό στρατό σε ανίκητη μηχανή. ήταν τα χαρακτηριστικά που κράτησαν όρθιο το εξεγερτικ πνεύμα της αλλαγής
Νίκησε το συνασπισμό κρατών-αυτοκρατοριών που του επιτέθηκαν πετυχαίνοντας μία αξεπέραστη και σπάνια επαναστατική εποποιία.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι από αμυνόμενος που αρχικά ήταν όταν αναγκάστηκε να υπερασπιστεί την επανάσταση απέναντι στις μεγάλες δυνάμεις που εισβάλανε στη Γαλλία, μετατράπηκε σε θριαμβευτή που απώθησε τους εισβολείς και πάταξε τα εσωτερικά μέτωπα (αντεπαναστάσεις όπως π.χ. στη Βανδέα), ενώ εισέβαλε και σε εχθρικά κράτη κατανικώντας τους εχθρούς.
Οι νεαροί αξιωματικοί του (που ειδικά στην αρχή του πολέμου ήταν ριζοσπάστες δηλαδή γιακωβίνοι, εμπερτιστές κλπ) αντικατάστησαν τους παλιούς αξιωματικούς-αριστοκράτες και εισήγαγαν την καινοτομία και τον αυτοσχεδιασμό στις στρατιωτικές επιχειρήσεις. (Ο νεαρός Ναπολέων χρησιμοποίησε πρωτος στην Ιστορία πυροβολικό μέσα σε πόλεις Οι υπόλοιποι στρατοί είχαν κολλήσει σε παλιές συντηρητικές-αριστοκρατικές στρατιωτικές τακτικές (ενδεικτικά αναφέρω ότι πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε αερόστατο σε στρατιωτική επιχείρηση από τους Γάλλους και ότι στον επαναστατικό στρατό διέπρεψε ένας μαύρος στρατηγός, ο πατέρας του διάσημου συγγραφέα Δουμά!). Ο γάλλος στρατιώτης επίσης ήταν ανίκητος, καθώς πολεμούσε για την ελευθερία του και για τηνεπέκταση της δημοκρατίας σε ΄παλλους καταπιεσμένους που τηνυποδέχονταν με χαρά
Είναι εύκολα κατανοητό ότι αυτά δε γίνονται αν δεν υπάρχει πίστη και πάθος. Οι επαναστάτες για πρώτη φορά στην ιστορία κάλεσαν όλο το λαό στα όπλα και διεξήγαγαν ολοκληρωτικό πόλεμο. Αν δεν τον κάνανε αυτό σίγουρα θα χάνανε και η διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη θα ήταν ένα κενό γράμμα, χωρίς τη βαρύτητα που τελικά απέκτησε μετά την εδραίωση της επανάστασης.
Όσο για το ζήτημα της εξόντωσης πολλών αριστοκρατών και ιερωμένων στη διάρκεια της τρομοκρατίας, πολλά έχουν λεχθεί. Ο Μαρά δήλωνε ότι στο εσωτερικό βρίσκονταν ο πραγματικός εχθρός. Και πράγματι οι ευγενείς και οι παπάδες περίμεναν την κατάλληλη στιγμή στα πρώτα χρόνια της επανάστασης, για να επιβάλλουν με τη βοήθεια ξένων δυνάμεων τη Μοναρχική παλινόρθωση. Οι επαναστάτες συνέτριψαν όμως αυτές τις προσδοκίες και κάθε συνωμοσία. Αυτό που είναι λογικό κάποιος να καταδικάσει, και επιβάλλεται άλλωστε από την επαναστατική ηθική, είναι οι ακρότητες που συνέβησαν την περίοδο της τρομοκρατίας (καθώς μέχρι και παιδιά εκτελέστηκαν).
Με άλλα λόγια η Γαλλική επανάσταση ξεκίνησε κάτι που δεν έχει ολοκληρωθείαλλά επηρέασε τις εξελίξεις παντού ακόμη και στις Ενωμένες πολιτειες και φυσικά και στην μικρή ελλάδα που η αστική τάξη της μεταν΄στευσης άρχισε να οργανωνει την εθνικη απελευθέρωση της χώρας..ώ φαινομενικά αποτυχαίνουν στον απώτερο βραχυχρόνιο σκοπό τους, έχουν τελικά τεράστια επιρροή μακροχρόνια και τελικά επικρατούν στο βάθος του χρόνου. Η επανάσταση κράτησε τόσο όσο χρειαζόταν για να σκοτώσει τη γαλλική συντηρητική τάξη. Αν και η βασιλική παλινόρθωση πραγματοποιήθηκε τον 19ο αι, η αριστοκρατία δε μπόρεσε να αναστηθεί από το φέρετρο που οι επαναστάτες την τοποθέτησαν. Ο παλιός κόσμος (γαλλική μοναρχία και αριστοκρατία) πέθανε οριστικά τον 19ο αι. ,καθώς ο λαός δε ξέχασε ποτέ τα διδάγματα του 1789 και τις κατακτήσεις της γαλλικής επανάστασης.έ
Τέλος, πολλά λέγονται για τους γιακωβίνους και το Ναπολέοντα αλλά λίγα για τους υπόλοιπους επαναστάτες (Λυσσασμένους, εμπερτιστές κλπ). Λογικό από την πλευρά της συντήρησης που παρουσιάζει την ιστορία σε μορφή που τη βολεύει. Όμως και από την πλευρά της αριστεράς υπάρχει μία άγνοια για τις αριστερές τις αναρχοαυτόνομες και ελευθεριακές ρίζες της Γαλλικού Άλματος προς τα Εμπρός.
Όπως και να έχει η τουτη η ιστορικη εξέλιξη έχει να κάνει με την επαναστατική αριστερά και μάλιστα πολύ.
Πρώτον γιατί επηρεάστηκε από τον ιδεολογικό ριζοσπαστισμό που χρόνια αργότερα θα εξελισσόταν σε μαρξισμό, σοσιαλισμό, αναρχισμό κλπ. Δεύτερον, γιατί η ίδια σαν γεγονός βοήθησε στη διαμόρφωση των προαναφερθέντων ιδεολογικών ρευμάτων. Ο Μαρξισμός επηρεάστηκε βαθύτατα από το Γιακωβινισμό (για να μη πούμε για το Λένιν). Ο Νετσάγιεφ θαύμαζε τον Ροβεσπιέρο. Ο Κροπότκιν τόνισε τη σημασία των αβράκωτων στο θρίαμβο της γαλλικής επανάστασης, καθώς όλα οφειλόταν στην αυθόρμητη μαχητικότητα του λαού στους δρόμους.
Τέλος ο Γράκχος Μαμπέφ παιδί της γαλλικής επανάστασης και δημιουργός του «κινήματος των ίσων» από πολλούς θεωρείται ένας από τους πρώτους αναρχικούς.
Φαντάζομαι ότι πολλοί επαναστάτες δεν ήθελαν να ταυτιστούν με την περίοδο της τρομοκρατίας και γενικά με την αιματοχυσία της Γαλλικής επανάστασης (όπως για παράδειγμα ο Σορέλ).
Αιματοχυσία που οι αστοί ιστορικοί αντιμετωπίζουν με ανατριχίλα αιματοχυσία που εκδικηθηκε ήττες ταπείνωση θάνατο κι εξευτελισμό αιώνων και που μπροστά στις αποικιακές γενοκτονίες των Ευρωπαίων είναι πλμέλημα
Πολλοί επίσης την καταδίκασαν γιατί άνοιξε το δρόμο στο Ναπολέοντα. (άλλη φορά θα δώσουμε την ερμηνεία της συνέχειας αυτής της περόδου) Τέλος πολλοί τη θαυμάζουν για άλλους λόγους. Σκότωσε τη φεουδαρχία και άνοιξε το δρόμο στον καπιταλισμό. που άλλαξε τις σχέσεις παραγωγής κι εξακόντισε την έρευνα και την βιομηχανία
Όπως και να έχει άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου για τον κόσμο της συντήρησης και της πλουτοκρατίας. Επίσης έθεσε ζητήματα (ελευθερία ,ισότητα, αδελφότητα) που ακόμα και τώρα δεν έχουν λυθεί. Έθεσε ερωτήσεις που περιμένουν ακόμα την απάντηση.
Με άλλα λόγια η Γαλλική επανάσταση ξεκίνησε κάτι που δεν έχει ολοκληρωθεί αλλά επηρέασε τις εξελίξεις παντού ακόμη και στις Ενωμένες Πολιτειες και φυσικά και στην μικρή υπόδουλη Ελλάδα που η αστική τάξη της μετανάστευσης άρχισε να οργανώνει την «εθνικη» απελευθέρωση της χώρας…